
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
2 min
• 1 na 4 obywateli świata nie jest gotowy do wyboru bardziej przyjaznych dla środowiska środków transportu. Jest to szczególnie widoczne w Stanach Zjednoczonych, gdzie ponad połowa respondentów z obszarów wiejskich stwierdziła, że nie jest gotowa na żadne zmiany.
• Chociaż 3 na 4 osoby przygotowują się do przyjęcia bardziej ekologicznych rozwiązań, mniej niż 10 proc. respondentów zmieniło już swoje nawyki związane z transportem, co oznacza, że jest to dopiero początkowa faza procesu transformacji.
• 6 na 10 obywateli jest gotowych zrezygnować z transportu typu „tylko jeden kierowca”, ale zainteresowanie tym rozwiązaniem mobilności różni się jednak w zależności od kraju – z Indiami, Brazylią i Marokiem na czele. Dla porównania, na dojrzałych rynkach gotowość ta wynosi 50 proc. lub mniej, a współczynnik ten spada do 28 proc. na obszarach wiejskich w Stanach Zjednoczonych, gdzie transport publiczny jest mniej rozpowszechniony.
• Kto napędza ekologiczne zmiany? Uważa się, że są one w rękach ustawodawców i obywateli, a w ich ślad idą prywatne firmy. Wyjątek stanowią Stany Zjednoczone.
• 1 na 4 obywateli świata uważa, że młode pokolenie jest kluczem do ekologicznej przyszłości, a aż 40 proc. respondentów w Indiach wierzy, że może ono przewodzić zmianom.
Oprac. PJ
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów