
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
2 min
• 1 na 4 obywateli świata nie jest gotowy do wyboru bardziej przyjaznych dla środowiska środków transportu. Jest to szczególnie widoczne w Stanach Zjednoczonych, gdzie ponad połowa respondentów z obszarów wiejskich stwierdziła, że nie jest gotowa na żadne zmiany.
• Chociaż 3 na 4 osoby przygotowują się do przyjęcia bardziej ekologicznych rozwiązań, mniej niż 10 proc. respondentów zmieniło już swoje nawyki związane z transportem, co oznacza, że jest to dopiero początkowa faza procesu transformacji.
• 6 na 10 obywateli jest gotowych zrezygnować z transportu typu „tylko jeden kierowca”, ale zainteresowanie tym rozwiązaniem mobilności różni się jednak w zależności od kraju – z Indiami, Brazylią i Marokiem na czele. Dla porównania, na dojrzałych rynkach gotowość ta wynosi 50 proc. lub mniej, a współczynnik ten spada do 28 proc. na obszarach wiejskich w Stanach Zjednoczonych, gdzie transport publiczny jest mniej rozpowszechniony.
• Kto napędza ekologiczne zmiany? Uważa się, że są one w rękach ustawodawców i obywateli, a w ich ślad idą prywatne firmy. Wyjątek stanowią Stany Zjednoczone.
• 1 na 4 obywateli świata uważa, że młode pokolenie jest kluczem do ekologicznej przyszłości, a aż 40 proc. respondentów w Indiach wierzy, że może ono przewodzić zmianom.
Oprac. PJ
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów