1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Leasing i wynajem: chcemy elektryków, ale nie na siłę
Wiadomości

Leasing i wynajem: chcemy elektryków, ale nie na siłę

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

1 min

Firmy leasingowe i wynajmu aut w Polsce sprzeciwiają się narzucaniu sztywnych celów udziału pojazdów elektrycznych we flotach bez zapewnienia stabilnych regulacji, zachęt finansowych i odpowiedniej infrastruktury ładowania. Postulują elastyczne podejście, które uwzględni specyfikę rynku i tempo zmian technologicznych.
Zobacz także Motoryzacja napędza leasing. Samochody osobowe z dwucyfrowym wzrostem ChargeIn z ambicjami na cały kraj. Sieć stacji ładowania przekroczy 100 lokalizacji Chińskie auta zdobywają polski rynek. Branża flotowa widzi szanse, ale i ryzyka

Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) oraz Związek Polskiego Leasingu (ZPL) przedstawiły wspólne stanowisko wobec planów Komisji Europejskiej dotyczących wyznaczenia obowiązkowych poziomów udziału samochodów zeroemisyjnych w flotach firmowych. Organizacje podkreślają, że bez odpowiedniego wsparcia i rozwoju infrastruktury realizacja proponowanych celów – 75 proc. aut elektrycznych od 2027 r. i 100% od 2030 r. – jest w Polsce nierealna.

false ©Orlen
© Orlen
Postulujemy, by zamiast restrykcyjnych wymagań Komisja Europejska ściśle współpracowała z państwami członkowskimi, wspierając wzrost popytu na pojazdy zeroemisyjne poprzez zachęty dla firm i klientów. Obecnie w Polsce przypada średnio 2,4 publicznego punktu ładowania na 100 km, podczas gdy w Holandii jest ich 74.mówi Daniel Trzaskowski, członek zarządu PZWLP.

Branża proponuje m.in. przywrócenie dopłat do zakupu elektryków dla firm, wsparcie rynku wtórnego pojazdów zeroemisyjnych, przyspieszenie inwestycji w infrastrukturę ładowania oraz prowadzenie kampanii edukacyjnych. Wskazuje również na potrzebę uwzględnienia w procesie transformacji technologii przejściowych, takich jak hybrydy HEV i PHEV, szczególnie w regionach z ograniczonym dostępem do ładowarek.

Realizacja ambitnych celów klimatycznych musi iść w parze z praktycznym wsparciem, rozwiniętą infrastrukturą i stabilnym prawem. W przeciwnym razie transformacja flot stanie się nieefektywna i nieakceptowalna społecznie.podkreśla Monika Constant, prezeska ZPL.

Źródło: ZPL i PZWLP

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów