1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. AI zmienia motoryzację. Polska nie może zostać w tyle
Komentarze ekspertów

AI zmienia motoryzację. Polska nie może zostać w tyle

1 min

Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM): Uproszczenie przepisów o AI to byłby krok w dobrą stronę, ale potrzebujemy realnego wsparcia, nie ogólników.
Zobacz także Samochód to nie tylko środek transportu, ale część systemu energetycznego Nowe wyzwania dla producentów aut w obliczu zmian celnych Cyfryzacja podatkowa w branży motoryzacyjnej

Uproszczenie przez Unię Europejską regulacji dotyczących sztucznej inteligencji byłoby pozytywnym sygnałem, jednak kluczowe będzie, by nie skończyło się na pustych hasłach. Polska, dzięki silnemu sektorowi IT i rozbudowanemu zapleczu przemysłowemu, ma wyjątkową okazję, by odegrać istotną rolę w cyfrowej transformacji motoryzacji. Warunkiem jest jednak stworzenie spójnego ekosystemu łączącego przemysł, naukę i młode firmy technologiczne.

false ©SDCM
© SDCM

Nowe przepisy powinny wspierać nie tylko korporacje, ale także mniejsze podmioty, które często są źródłem prawdziwych innowacji. Równie ważne będą inwestycje w infrastrukturę danych i edge computing – czyli przetwarzanie danych bliżej źródła ich powstawania, np. w pojeździe, a nie w chmurze – bez których rozwój inteligentnych aut nie wyjdzie poza fazę koncepcji. To odpowiedni moment, by Polska aktywnie włączyła się w kształtowanie unijnej polityki technologicznej, zamiast jedynie dostosowywać się do decyzji innych państw.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Źródło: informacja prasowa SDCM

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Oprogramowanie – brakujące ogniwo elektromobilności#2
Przeczytaj

Oprogramowanie – brakujące ogniwo elektromobilności

Paweł Małkowiak, dyrektor generalny firmy technologicznej Solidstudio: Jak wynika z prognoz Polskiego Stowarzyszenia Nowej Mobilności w ciągu najbliższych pięciu lat liczba publicznych stacji ładowania w Polsce powinna wzrosnąć o ponad 400 proc. Sama liczba ładowarek to jednak za mało by sektor e-mobilności prężnie się rozwijał w Polsce. Obok inwestycji w infrastrukturę potrzebne są cyfrowe fundamenty całego systemu, które zagwarantują jego niezawodność i płynność działania. Stabilne, skalowalne oprogramowanie to ważny element rozwoju elektromobilności.

Zwrot zapłaconego podatku VAT jako świadczenie nienależne#3
Przeczytaj

Zwrot zapłaconego podatku VAT jako świadczenie nienależne

Małgorzata Miller, radca prawny, M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni, członek Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego: Sprzedaż samochodów w salonie samochodowym wydaje się prostą transakcją zarówno na gruncie przepisów prawa cywilnego, jak i podatkowego. Stan faktyczny może jednak nabrać charakteru bardziej złożonego w sytuacji, gdy mamy do czynienia z osobą fizyczną nabywającą pojazd w Polsce, a następnie korzystającą z auta poza granicami kraju.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów