1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. AI zmienia motoryzację. Polska nie może zostać w tyle
Komentarze ekspertów

AI zmienia motoryzację. Polska nie może zostać w tyle

1 min

Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM): Uproszczenie przepisów o AI to byłby krok w dobrą stronę, ale potrzebujemy realnego wsparcia, nie ogólników.
Zobacz także Samochód to nie tylko środek transportu, ale część systemu energetycznego Nowe wyzwania dla producentów aut w obliczu zmian celnych Cyfryzacja podatkowa w branży motoryzacyjnej

Uproszczenie przez Unię Europejską regulacji dotyczących sztucznej inteligencji byłoby pozytywnym sygnałem, jednak kluczowe będzie, by nie skończyło się na pustych hasłach. Polska, dzięki silnemu sektorowi IT i rozbudowanemu zapleczu przemysłowemu, ma wyjątkową okazję, by odegrać istotną rolę w cyfrowej transformacji motoryzacji. Warunkiem jest jednak stworzenie spójnego ekosystemu łączącego przemysł, naukę i młode firmy technologiczne.

false ©SDCM
© SDCM

Nowe przepisy powinny wspierać nie tylko korporacje, ale także mniejsze podmioty, które często są źródłem prawdziwych innowacji. Równie ważne będą inwestycje w infrastrukturę danych i edge computing – czyli przetwarzanie danych bliżej źródła ich powstawania, np. w pojeździe, a nie w chmurze – bez których rozwój inteligentnych aut nie wyjdzie poza fazę koncepcji. To odpowiedni moment, by Polska aktywnie włączyła się w kształtowanie unijnej polityki technologicznej, zamiast jedynie dostosowywać się do decyzji innych państw.

Źródło: informacja prasowa SDCM

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

KSeF w branży motoryzacyjnej#1
Przeczytaj

KSeF w branży motoryzacyjnej

Maciej Kordalewski, partner, doradca podatkowy, KPI Tax: KSeF to rewolucja w fakturowaniu, która dotknie każdy dział twojej firmy motoryzacyjnej - nie tylko księgowość. Krajowy System e-Faktur staje się obowiązkowy od 1 lutego 2026 roku dla firm z przychodem powyżej 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 roku obejmie wszystkie podmioty. To nie jest kolejna zmiana podatkowa, którą można zlecić księgowej. To fundamentalna transformacja procesów biznesowych w całej firmie.

Coraz mniejsze szanse na utrzymanie korzyści w leasingu#2
Przeczytaj

Coraz mniejsze szanse na utrzymanie korzyści w leasingu

Marta Szafarowska, doradca podatkowy, Gekko Taxens: Pojazdy, które do końca 2025 r. zostaną wprowadzone do ewidencji środków trwałych podatnika, będą mogły korzystać z dotychczasowych – korzystniejszych – limitów w zaliczaniu do kosztów podatkowych. Inaczej będzie w przypadku samochodów będących przedmiotem umów leasingu, co potwierdziło Ministerstwo Finansów. Co do swoistej „dyskryminacji” leasingu istnieją jednak poważne zastrzeżenia, także natury prawnej.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów