1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. AI zmienia motoryzację. Polska nie może zostać w tyle
Komentarze ekspertów

AI zmienia motoryzację. Polska nie może zostać w tyle

1 min

Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM): Uproszczenie przepisów o AI to byłby krok w dobrą stronę, ale potrzebujemy realnego wsparcia, nie ogólników.
Zobacz także Samochód to nie tylko środek transportu, ale część systemu energetycznego Nowe wyzwania dla producentów aut w obliczu zmian celnych Cyfryzacja podatkowa w branży motoryzacyjnej

Uproszczenie przez Unię Europejską regulacji dotyczących sztucznej inteligencji byłoby pozytywnym sygnałem, jednak kluczowe będzie, by nie skończyło się na pustych hasłach. Polska, dzięki silnemu sektorowi IT i rozbudowanemu zapleczu przemysłowemu, ma wyjątkową okazję, by odegrać istotną rolę w cyfrowej transformacji motoryzacji. Warunkiem jest jednak stworzenie spójnego ekosystemu łączącego przemysł, naukę i młode firmy technologiczne.

false ©SDCM
© SDCM

Nowe przepisy powinny wspierać nie tylko korporacje, ale także mniejsze podmioty, które często są źródłem prawdziwych innowacji. Równie ważne będą inwestycje w infrastrukturę danych i edge computing – czyli przetwarzanie danych bliżej źródła ich powstawania, np. w pojeździe, a nie w chmurze – bez których rozwój inteligentnych aut nie wyjdzie poza fazę koncepcji. To odpowiedni moment, by Polska aktywnie włączyła się w kształtowanie unijnej polityki technologicznej, zamiast jedynie dostosowywać się do decyzji innych państw.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Źródło: informacja prasowa SDCM

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Gradobicie a odpowiedzialność przechowawcy#1
Przeczytaj

Gradobicie a odpowiedzialność przechowawcy

Maciej Krotoski, adwokat, partner zarządzający Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni: Zanim dealerzy samochodowi otrzymają pojazdy i będą mogli rozpocząć ich dystrybucję często znajdują się one w posiadaniu podmiotu trzeciego (przechowawcy), który odbiera pojazdy od importera i następnie przekazuje je dealerowi w celu dalszej sprzedaży. Problem pojawia się w sytuacji, gdy przechowywany pojazd ulega uszkodzeniu z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Dieselgate: lepiej późno niż wcale?#3
Przeczytaj

Dieselgate: lepiej późno niż wcale?

Dawid Marszałek, prezes Stowarzyszenia Osób Poszkodowanych: Po latach przeciągania sprawy wreszcie zapadła decyzja dotycząca afery dieselgate. Chodzi o kłamstwa Volkswagena, którymi przez lata karmiono klientów w kampaniach reklamowych. Wczorajsza ugoda między UOKiK-iem a Volkswagen Group Polska kończy jeden z najgłośniejszych procesów konsumenckich ostatnich lat. Kara? Zamiast zapowiadanych ponad 120 milionów złotych – koncern zapłaci niespełna 74 miliony.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów