1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Podnoszenie kwalifikacji przez pracowników branży motoryzacyjnej
Komentarze ekspertów

Podnoszenie kwalifikacji przez pracowników branży motoryzacyjnej

4 min

Małgorzata Miller, radca prawny, M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni, członek Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego: Dealerzy muszą wysłać swoich pracowników na szkolenia branżowe. Niestety, przedsiębiorcy nierzadko nie mają wyboru co do miejsca, terminu czy ceny szkolenia. Jest to bowiem narzucone jednostronnie przez daną markę, którą dealerzy reprezentują.
Zobacz także Cyfryzacja podatkowa w branży motoryzacyjnej Internet: negatywne opinie o dealerze jako pracodawcy Reeksport z pełnym zwrotem akcyzy – zmiany od 1 kwietnia

Obowiązek ułatwiania przez pracodawcę pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych jest podstawową zasadą prawa pracy. W Kodeksie pracy cały rozdział III jest poświęcony tej tematyce, tj. art. 102 i następne, jednak obciążenie zapłatą pracownika i zobowiązanie go do zwrotu, kiedy rozwiąże stosunek pracy, to temat „rzeka”. Szczególne znaczenie mają szkolenia także u dealerów. Niemal w każdej umowie dystrybucyjnej czy dealerskiej ciężar obowiązku szkoleniowego pracowników i współpracowników jest przerzucony z importera na dealera, włącznie z zobowiązaniem do pokrycia kosztów.

Brak dostępu do płatnych publikacji

Skontaktuj się z nami, aby wykupić dostęp do Samar+ (dawniej Strefa biznesu)

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Rynek paliw w Polsce: stabilizacja pod presją geopolityki#1
Przeczytaj

Rynek paliw w Polsce: stabilizacja pod presją geopolityki

Marcin Wawrzkiewicz, Country Manager Malcom Finance w Polsce: Pierwszy kwartał 2025 roku przyniósł umiarkowane zmiany cen paliw w Polsce, jednak dynamika na globalnym rynku ropy naftowej oraz zmienność kursu walutowego zwiastują możliwość istotnych przetasowań w kolejnych miesiącach. Prognozy na II kwartał wskazują na względną stabilizację cen, ale również podkreślają dużą niepewność związaną z czynnikami geopolitycznymi i decyzjami producentów ropy.

Wsparcie dla zeroemisyjnych ciężarówek potrzebuje szerszej strategii#2
Przeczytaj

Wsparcie dla zeroemisyjnych ciężarówek potrzebuje szerszej strategii

Jacek Nowakowski, menadżer ds. Rozwoju Napędów Alternatywnych Iveco Poland: Zapowiedź uruchomienia przez NFOŚiGW programu wsparcia zakupu i leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3 to ważny sygnał, że również sektor transportu ciężkiego zaczyna być objęty realną polityką transformacji energetycznej. Ale żeby ten program miał realny wpływ na rynek, musi być częścią szerszego i bardziej kompleksowego podejścia, obejmującego nie tylko zachęty inwestycyjne, lecz także długoterminowe uwarunkowania eksploatacyjne.

Nowe wyzwania dla producentów aut w obliczu zmian celnych#3
Przeczytaj

Nowe wyzwania dla producentów aut w obliczu zmian celnych

Sławomir Czajka, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego, Lider Zespołu Global Trade, EY Polska: W ostatnich miesiącach branża motoryzacyjna znalazła się w obliczu istotnych zmian, które mogą znacząco wpłynąć na koszty produkcji oraz strategię działania producentów – zarówno samochodów jak i części. Podwyżki ceł wymagają dokładnego przyjrzenia się rozliczeniom celnym oraz łańcuchom dostaw.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów