1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Konsekwencje nieznajomości umów dystrybucyjnych
Komentarze ekspertów

Konsekwencje nieznajomości umów dystrybucyjnych

4 min

Małgorzata Miller, radca prawny, M. Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni, członek Stowarzyszenia Prawników Rynku Motoryzacyjnego: Brak dokładnej znajomości umowy dealerskiej z importerem często prowadzi do działań sprzecznych z jej postanowieniami, narażając przedsiębiorców na poważne konsekwencje prawne, łącznie z natychmiastowym wypowiedzeniem współpracy.
Zobacz także Zwrot zapłaconego podatku VAT jako świadczenie nienależne Podnoszenie kwalifikacji przez pracowników branży motoryzacyjnej Cyfryzacja podatkowa w branży motoryzacyjnej

Jesteśmy społeczeństwem nieczytającym. Bynajmniej nie o książki tutaj chodzi. Prowadząc duże przedsiębiorstwo, w szczególności jako właściciele firm lub członkowie zarządu, dealerzy nie są w stanie zapoznać się szczegółowo z każdym dokumentem, jaki otrzymują ...

Brak dostępu do płatnych publikacji

Brak dostępu do płatnych publikacji

Skontaktuj się z nami, aby wykupić dostęp do Samar+ (dawniej Strefa biznesu)

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Gradobicie a odpowiedzialność przechowawcy#1
Przeczytaj

Gradobicie a odpowiedzialność przechowawcy

Maciej Krotoski, adwokat, partner zarządzający Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni: Zanim dealerzy samochodowi otrzymają pojazdy i będą mogli rozpocząć ich dystrybucję często znajdują się one w posiadaniu podmiotu trzeciego (przechowawcy), który odbiera pojazdy od importera i następnie przekazuje je dealerowi w celu dalszej sprzedaży. Problem pojawia się w sytuacji, gdy przechowywany pojazd ulega uszkodzeniu z powodu niekorzystnych warunków atmosferycznych.

Dieselgate: lepiej późno niż wcale?#3
Przeczytaj

Dieselgate: lepiej późno niż wcale?

Dawid Marszałek, prezes Stowarzyszenia Osób Poszkodowanych: Po latach przeciągania sprawy wreszcie zapadła decyzja dotycząca afery dieselgate. Chodzi o kłamstwa Volkswagena, którymi przez lata karmiono klientów w kampaniach reklamowych. Wczorajsza ugoda między UOKiK-iem a Volkswagen Group Polska kończy jeden z najgłośniejszych procesów konsumenckich ostatnich lat. Kara? Zamiast zapowiadanych ponad 120 milionów złotych – koncern zapłaci niespełna 74 miliony.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów