1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Wyniki sprzedaży Stellantisa w Europie w lutym 2025 roku. Polski importer też ma powody do zadowolenia
Wiadomości

Wyniki sprzedaży Stellantisa w Europie w lutym 2025 roku. Polski importer też ma powody do zadowolenia

Autor: Tomasz Kamiński

Tomasz Kamiński

3 min

Stellantis nie zwalnia tempa, a dzięki temu w lutym 2025 roku odnotowano rekordowy udział w rynku. Poza tym koncern szczyci się wzrostem zainteresowania modelami elektrycznymi.
Zobacz także Kierowcy wracają do aut spalinowych. Entuzjazm wobec EV wyraźnie słabnie Hyundai podsumował rok 2025. Czterokrotny wzrost sprzedaży aut elektrycznych Sześć państw UE, w tym Polska, uderza w politykę klimatyczną Brukseli
false ©

Stellantis to koncern, który w Polsce reprezentuje 11 marek: Abartha, Alfę Romeo, Citroena, DS.-a, Fiata, Fiata Professional (samochody dostawcze), Jeepa, Lancię, Opla, Peugeota, a ostatnio także chiński Leapmotor. Według raportu IBRM Samar w 2024 roku w Polsce najlepiej radził sobie Opel.

Modele tej marki wybrało 10 414 klientów, a to uplasowało firmę na 16. miejscu pod względem rejestracji nowych aut. Tym samym w porównaniu z 2023 rokiem Opel odnotował wzrost sprzedaży o 9,36 proc.

Stellantis – rekordowy udział w rynku

Początek 2025 roku okazał się dla Stellantisa korzystny, pod względem udziału w rynku w całej Europie. Już w styczniu wyniki sprzedaży prezentowały się optymistycznie, bowiem w krajach EU29 udział w rynku (samochody osobowe i dostawcze) wyniósł 17,1 proc.

W lutym utrzymał się pozytywny trend i Stellantis uzyskał udział w rynku na poziomie 18,1 proc. To najlepszy wynik firmy w ostatnich 12 miesiącach. Jednocześnie koncern okazał się liderem w Portugalii, we Włoszech oraz we Francji.

Udział na poziomie 18,1% odnotowany na rynku europejskim na koniec lutego to nasz najlepszy wynik osiągnięty w ciągu ostatnich 12 miesięcy, znacząco wyższy niż trend z ostatniego kwartału 2024 roku, który wynosił 15,4%, a także wyższy niż w styczniu (17,1%). Ta stabilność wyników wynika z naszej elastyczności w radzeniu sobie z niepewnościami w branży, ale przede wszystkim z doskonałej pracy zespołowej, jaką wspólnie wykonują nasze marki i rynki, łącząc swoje doświadczenie, aby proaktywnie odpowiadać na potrzeby klientów.Luca Napolitano, dyrektor ds. operacji handlowych w Stellantis

We Francji na dwóch pierwszych miejscach w segmencie SUV-ów są Peugeot 2008 oraz Peugeot 3008. Z kolei we Włoszech liderem rynku jest Fiat Pandina, Jeep Avenger przewodzi klasie SUV-ów, a Alfa Romeo Junior (oba modele produkowane w Polsce) notuje najlepszą sprzedaż wśród SUV-ów klasy B.

Stellantis Pro One – tak sprzedają się lekkie dostawczaki

Stellantis Pro One obejmuje marki: Opel/Vauxhall, Fiat Professional, Citroen oraz Peugeot. Te samochody odpowiadają za kolejny dobry wynik. W styczniu rynkowy udział tej części biznesu Stellantisa wyniósł 29,5 proc., a w lutym wzrósł do 32 proc.

To najlepszy wynik w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Poza tym udało się utrzymać pozycję lidera na ośmiu z dziesięciu europejskich rynków: w Austrii, Beneluksie (Belgia, Luksemburg), we Francji, w której rynkowy udział to 40,4 proc., a także we Włoszech, w Holandii, w Polsce, Portugalii oraz w Hiszpanii.

Stellantis – elektryki też z rekordami

Elektryczne pojazdy koncernu Stellantis osiągnęły w styczniu 2025 roku udział w rynku na poziomie 12,9 proc., a w lutym – 14,1 proc. Jednocześnie we Francji, Włoszech, Francji i w Portugalii Stellantis utrzymał pozycję lidera wśród bezemisyjnych modeli.

Świetnymi wynikami sprzedaży elektrycznych samochodów może pochwalić się także Stellantis Pro One. Bezemisyjne dostawczaki osiągnęły w lutym 2025 roku udział w rynku na poziomie 34,1 proc., a od początku roku ten odsetek wynosi 32,4 proc.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów