
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
1 min
Silniki wyprodukowane w Jaworze napędzają niemal wszystkie modele Mercedesa, od Klasy A, CLA, GLA i B po Klasę C, GLC, E i S. Fabryka jest jedynym w Europie zakładem wytwarzającym silniki Mercedesa zlokalizowanym poza Niemcami. W Jaworze pracuje obecnie ponad 1600 osób, a udział kobiet w załodze wynosi 46 proc., przy średniej dla tego typu zakładów na poziomie 15 proc.
Fabryka w Jaworze produkuje też baterie elektryczne do hybryd plug-in i aut elektrycznych, m.in. dla Klasy C, E i S oraz EQA i EQB. Łącznie inwestycje Mercedesa w Jaworze to ponad miliard Euro. Koncern przygotowuje się obecnie do kolejnej inwestycji w Jaworze o wartości ponad miliarda Euro. Będzie to fabryka elektrycznych, lekkich aut dostawczych.
– W sąsiedztwie istniejącego zakładu i z częściowym wykorzystaniem istniejącej infrastruktury za kilka lat będziemy produkować w pełni elektryczne samochody dostawcze, na kompletnie nowej platformie VAN.EA. – mówi Ewa Łabno-Falęcka z Mercedes-Benz Manufacturing Poland.
Planowana fabryka elektrycznych aut dostawczych to kolejny krok Mercedesa w kierunku elektromobilności i reorganizacji całej sieci produkcji w segmencie pojazdów dostawczych.
PJ
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów