1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Toyota RAV4. Podrożała mniej niż myślisz
Wiadomości

Toyota RAV4. Podrożała mniej niż myślisz

Autor: Tomasz Kamiński

Tomasz Kamiński

3 min

Toyota RAV4 piątej generacji oferowana jest jako klasyczna hybryda lub hybryda plug-in. Zweryfikowaliśmy, jak bardzo zmieniły się ceny tego modelu w ciągu pięciu ostatnich lat. Uwzględniliśmy ceny katalogowe, bez rabatów.
Zobacz także Hyundai Inster. Ma szansę zostać liderem Firmy nadal stawiają na wynajem. Rynek rośnie mimo unijnego spowolnienia Motoryzacja napędza leasing. Samochody osobowe z dwucyfrowym wzrostem

Toyota RAV4 to typowy kompaktowy SUV, który z racji wymiarów (dł./szer./wys.) 4600/1855/1685 mm sprawdzi się zarówno w mieście (łatwe parkowanie, bezproblemowe manewrowanie), jak i podczas dalekich wycieczek (w tej sytuacji docenimy praktyczne wnętrze). Nie dziwi zatem duże zainteresowanie autem ze strony klientów.

false ©IBRM Samar
© IBRM Samar

Jednak dane zawarte w aplikacji Mototrendy Pro+ opracowanej przez IBRM Samar pokazują, że w ostatnim czasie japoński model stracił nieco na popularności. Od stycznia do lipca 2025 roku na pojazd zdecydowało się 5001 polskich kierowców, a tymczasem w zestawieniu z analogicznym okresem 2024 roku odnotowano spadek sprzedaży o 35,13 proc. (auto kupiło wówczas 7709 osób).

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Toyota RAV4 – hybryda czy wersja plug-in?

Toyota RAV4 w hybrydowej wersji ma układ o mocy 218 KM (przedni napęd) lub 222 KM (4x4). Z kolei system hybrydy plug-in generuje aż 306 KM, a to pozwala na rozpędzenie się do setki po 6 s. Dodatkowy atut tej odmiany to możliwość podróżowania w trybie czysto elektrycznym. Po naładowaniu akumulatora na 100 proc. zyskuje się prąd pozwalający na pokonanie 75 km.

false ©IBRM Samar
© IBRM Samar

W 2020 roku 218-konna Toyota RAV4 ze specyfikacją Comfort wyceniona była na 144 900 zł. Od tego czasu koszt zakupu pojazdu wzrósł o 31,06 proc. i wynosi 189 900 zł.

Toyota RAV4 z hybrydowym układem, w wersji Comfort, ale z napędem 4x4 (222 KM) w 2020 roku kosztowała 154 900 zł. Obecnie za identycznie skonfigurowany model trzeba zapłacić 199 900 zł, a to oznacza wzrost ceny o 29,05 proc.

Toyota RAV4 – czas na wersję Selection

Kierowcy, którzy w 2020 roku planowali zakup hybrydowej Toyoty RAV4 z napędem na przód, ale ze specyfikacją Selection musieli zapłacić 165 900 zł. Obecnie za taki samochód japoński koncern życzy sobie 211 900 zł czyli o 27,73 proc. W przypadku odmiany 4x4 wzrost ceny wyniósł 26,15 proc. – ze 175 900 zł na 221 900 zł.

false ©IBRM Samar
© IBRM Samar

W rankingu uwzględniliśmy jeszcze hybrydę z wyposażeniem Executive. W tym przypadku przednionapędowe wydanie Toyoty RAV4 kosztowało 175 900 zł, a teraz trzeba za nią zapłacić 218 900 zł, zatem o 24,45 proc. więcej. W modelu 4x4 liczby przedstawiają się następująco: było 185 900 zł, jest 228 900 zł, a różnica między tymi kwotami to 23,13 proc.

Toyota RAV4 – niewielka zwyżka cen hybrydy plug-in

Toyota RAV4 z układem hybrydowym typu plug-in i napędem 4x4 w standardzie uzupełniła ofertę japońskiego SUV-a w 2021 roku. Wówczas samochód ze specyfikacją Dynamic był wyceniony na 228 900 zł. Teraz jest droższy jedynie o 6,12 proc, bo kosztuje 242 900 zł.

Gdyby ktoś preferował wersję Selection, to obecnie musi na nią wydać 262 900 zł. To tylko o 5,62 proc. więcej niż w 2021 roku, kiedy to w cenniku tego modelu widniała kwota 248 900 zł. Jak widać, to odmiana plug-in zdrożała najmniej.

false ©IBRM Samar
© IBRM Samar

Wziąwszy pod uwagę chińską ekspansję, spadek zainteresowania Toyotą RAV4 i zbyt wysokie koszty zakupu na początku rynkowej kariery tej wersji nie dziwi, że specjaliści z Toyoty okazali się powściągliwi do windowania cen.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów