
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Piotr Mieszkowski
1 min
Nowe punkty ładowania powstaną w centrach dużych miast, m.in. w Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Katowicach oraz Warszawie. Celem inwestycji jest wsparcie rozwoju nowoczesnej mobilności oraz ułatwienie użytkownikom aut elektrycznych dostępu do infrastruktury. Operatorem stacji ładowania będzie Powerdot, zaś Accorinvest udostępni parkingi przy hotelach.
Każda ładowarka wyposażona będzie w złącza CCS, które umożliwiają szybkie ładowanie auta oraz gniazdo AC. Płatność za naładowanie baterii auta możliwa będzie za pomocą karty płatniczej bądź za pomocą kodu QR, ewentualnie przez aplikację lub kartę RFiD innego dostawcy, Nowe ładowarki widoczne będą w różnych aplikacjach, m.in. w Shell Recharge, Elocity, Plugsurfing, DCS, Chargemap, czy GreenWay oraz w nawigacjach aut marek: Kia, Mini, BMW oraz w aplikacjach producentów samochodów. Pierwsza przyhotelowa stacja uruchomiona zostanie w 2027 roku, co jest konsekwencją skomplikowanych procedur administracyjnych związanych z uzyskaniem przyłącza energetycznego.
Współpraca z AccorInvest otwiera nowy rozdział w rozwoju infrastruktury ładowania w Polsce. Tworzymy stacje dla pojazdów elektrycznych w centrach miast, gdzie z uwagi na istniejącą zabudowę oraz inne ograniczenia urbanistyczne, możliwości budowy nowych urządzeń, a co za tym idzie dostępność usługi ładowania, są ograniczonepodkreśla przedstawiciel operatora
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów