1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Stellantis wycofuje się z ogniw paliwowych – Gliwice bez wodorowych dostawczaków
Wiadomości

Stellantis wycofuje się z ogniw paliwowych – Gliwice bez wodorowych dostawczaków

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

1 min

Z powodu braku rynkowych perspektyw Stellantis rezygnuje z rozwoju technologii ogniw paliwowych. Konsekwencją decyzji będzie niewdrożenie zapowiadanej produkcji wodorowych aut dostawczych między innymi w zakładzie w Gliwicach.
Zobacz także Produkowany w Polsce model sprawił, że Stellantis Pro One jest liderem w sprzedaży aut dostawczych w Polsce Fiaty Ducato z Gliwic zasilają flotę 99RENT Mercedes dostarczy elektryczne vany do floty Amazon

Stellantis ogłosił decyzję o zakończeniu prac nad rozwojem technologii wodorowych ogniw paliwowych. Jak tłumaczy koncern, powodem są m.in. ograniczona dostępność infrastruktury do tankowania wodoru, wysokie koszty inwestycyjne oraz brak odpowiednich bodźców zachęcających klientów do zakupu tego typu pojazdów. W ocenie Stellantisa masowa popularyzacja lekkich pojazdów użytkowych z napędem wodorowym nie nastąpi przed końcem tej dekady.

false ©Stellantis Gliwice
© Stellantis Gliwice

W związku z tą decyzją koncern zrezygnował z uruchomienia nowej gamy modeli Pro One napędzanych wodorem, których produkcja seryjna miała rozpocząć się tego lata we francuskim Hordain (vany średnie) oraz w polskich Gliwicach (vany duże).

W sytuacji, gdy koncentrujemy się na spełnianiu rygorystycznych regulacji dotyczących emisji CO₂ w Europie, Stellantis postanowił zakończyć rozwój technologii ogniw paliwowych. Rynek wodoru pozostaje niszowy i nie rokuje ekonomicznej opłacalności w średnim terminie. Musimy podejmować jasne i odpowiedzialne decyzje, które zapewnią nam konkurencyjność oraz pozwolą realizować oczekiwania klientów wobec naszej ofensywy w zakresie pojazdów elektrycznych i hybrydowychwyjaśnia Jean-Philippe Imparato, dyrektor operacyjny Stellantis ds. regionu tzw. Rozszerzonej Europy.

Stellantis podkreśla, że decyzja nie wpłynie na zatrudnienie w zakładach produkcyjnych. Zespoły badawczo-rozwojowe pracujące dotąd nad wodorem zostaną przekierowane do innych projektów.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Źródło: Stellantis

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów