
Katrin Adt. Z Mercedesa do Dacii
Katrin Adt, która do tej pory pełniła funkcję wiceprezesa w Mercedesie dołączyła do Grupy Renault. We francuskiej firmie zastąpi Denisa Le Vota na stanowisku dyrektora generalnego Dacii.
Tomasz Kamiński
2 min
Według danych IBRM Samar zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ Volvo sprzedało w Polsce w okresie styczeń-sierpień 2025 roku 12 676 nowych samochodów. W porównaniu z analogicznymi miesiącami 2024 roku oznacza to wzrost o 13,47 proc. (11 171 sprzedanych aut).
Trzy najpopularniejsze modele w tym okresie to: Volvo XC60, na którego zdecydowało się 5950 kierowców, Volvo XC40 – 3510 wydanych egzemplarzy oraz Volvo XC90 zakupione przez 1699 osób.
W samym sierpniu firma dostarczyła 586 aut, a to o 30,80 proc. więcej niż przed rokiem, kiedy to wydano 448 sztuk nowych Volvo. W drugim miesiącu wakacji klienci najchętniej odbierali Volvo XC40 (206 szt.), na drugim miejscu znalazło się Volvo XC60 (154 szt.), a na trzecim – Volvo XC90 (98 szt.).
Globalna sprzedaż nowych samochodów Volvo nie prezentuje się tak optymistycznie. Według danych dostarczonych przez agencję Reutera w sierpniu szwedzka marka wydała na świecie 48 029 egzemplarzy nowych samochodów. Tym samym w stosunku do sierpnia 2024 roku popularność Volvo obniżyła się o 9 proc.
Wpływ na wyniki ma z pewnością mniejsze zainteresowanie w pełni elektrycznymi modelami, których sprzedano o 28 proc. mniej. Obecnie stanowią one 20 proc. całkowitej sprzedaży. Jeżeli wraz z elektrykami BEV uwzględni się hybrydy plug-in to popularność modeli elektrycznych spadła o 17 proc. i stanowi 43 proc. całkowitej sprzedaży.
Już w lipcu Volvo Cars poinformowało o gwałtownym obniżeniu się kwartalnego zysku. Przedstawiciele Volvo uważają, że w dużej mierze winę za mniejszą popularność ich aut ponoszą nowe cła wprowadzone w Stanach Zjednoczonych przez administrację prezydenta Donalda Trumpa.
Katrin Adt, która do tej pory pełniła funkcję wiceprezesa w Mercedesie dołączyła do Grupy Renault. We francuskiej firmie zastąpi Denisa Le Vota na stanowisku dyrektora generalnego Dacii.
Volkswagen wprowadza do Polski nowy format sprzedaży samochodów. W stolicy przy ul. Wawelskiej 3D otwarto pierwszy Volkswagen City Store, czyli nowoczesny, kameralny salon w centrum miasta, łączący wygodę lokalizacji, pełną digitalizację i indywidualne podejście do klienta.
Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) apeluje o pilną ratyfikację umów o wolnym handlu z Mercosurem i Meksykiem. Zdaniem organizacji to strategiczny krok, który może wzmocnić globalną pozycję przemysłu motoryzacyjnego UE w obliczu nasilającej się konkurencji i presji regulacyjnej.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów