1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Volvo Cars. Wyniki sprzedaży w sierpniu na świecie i w Polsce
Wiadomości

Volvo Cars. Wyniki sprzedaży w sierpniu na świecie i w Polsce

Volvo Cars nie ma powodów do zadowolenia z globalnej sprzedaży nowych samochodów w sierpniu. Zainteresowanie pojazdami szwedzkiej marki należącej do chińskiego koncernu Geely obniżyło się o 9 proc. Tymczasem w Polsce marka może poszczycić się wzrostowym trendem.
Zobacz także Chińscy producenci zalewają świat benzynowymi autami. Specjalny raport Reutersa odsłania skalę zjawiska Nowe zasady na drogach. Prezydent podpisał szeroką nowelizację przepisów Kierowcy elektryków odetchną. Buspasy dostępne jeszcze przez dwa lata

Według danych IBRM Samar zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ Volvo sprzedało w Polsce w okresie styczeń-sierpień 2025 roku 12 676 nowych samochodów. W porównaniu z analogicznymi miesiącami 2024 roku oznacza to wzrost o 13,47 proc. (11 171 sprzedanych aut).

Trzy najpopularniejsze modele w tym okresie to: Volvo XC60, na którego zdecydowało się 5950 kierowców, Volvo XC40 – 3510 wydanych egzemplarzy oraz Volvo XC90 zakupione przez 1699 osób.

W samym sierpniu firma dostarczyła 586 aut, a to o 30,80 proc. więcej niż przed rokiem, kiedy to wydano 448 sztuk nowych Volvo. W drugim miesiącu wakacji klienci najchętniej odbierali Volvo XC40 (206 szt.), na drugim miejscu znalazło się Volvo XC60 (154 szt.), a na trzecim – Volvo XC90 (98 szt.).

Volvo Cars – na świecie nie jest już tak dobrze

Globalna sprzedaż nowych samochodów Volvo nie prezentuje się tak optymistycznie. Według danych dostarczonych przez agencję Reutera w sierpniu szwedzka marka wydała na świecie 48 029 egzemplarzy nowych samochodów. Tym samym w stosunku do sierpnia 2024 roku popularność Volvo obniżyła się o 9 proc.

Wpływ na wyniki ma z pewnością mniejsze zainteresowanie w pełni elektrycznymi modelami, których sprzedano o 28 proc. mniej. Obecnie stanowią one 20 proc. całkowitej sprzedaży. Jeżeli wraz z elektrykami BEV uwzględni się hybrydy plug-in to popularność modeli elektrycznych spadła o 17 proc. i stanowi 43 proc. całkowitej sprzedaży.

Już w lipcu Volvo Cars poinformowało o gwałtownym obniżeniu się kwartalnego zysku. Przedstawiciele Volvo uważają, że w dużej mierze winę za mniejszą popularność ich aut ponoszą nowe cła wprowadzone w Stanach Zjednoczonych przez administrację prezydenta Donalda Trumpa.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów