Arkadiusz Nowiński będzie kierował regionem obejmującym rynki Europy Środkowo-Wschodniej, Afryki oraz Azji (z wyłączeniem Chin), a także Australię. W praktyce oznacza to nadzór nad sprzedażą m.in. w Polsce, Turcji, Czechach, Grecji, RPA, Australii, Indiach, Japonii, Korei Południowej i Arabii Saudyjskiej. Do tego dochodzi obsługa importerów z pozostałych rynków tych obszarów. Łączna populacja regionu to niemal 4 miliardy mieszkańców.
Producent podkreśla, że decyzja jest efektem dynamicznych zmian na rynkach i rosnącego znaczenia regionów EMEA i APeC w strategii globalnej. Nowy model zarządzania ma przyspieszyć decyzje biznesowe i poprawić dopasowanie produktów do lokalnych potrzeb. Jak twierdzą przedstawiciele szwedzkiej firmy, zmiany wprowadzane są w okresie, w którym marka rośnie szybciej niż rynek. W ostatnich trzech latach udział Volvo w rejestracjach nowych samochodów na kluczowych rynkach europejskich wzrósł o ponad 16 proc. do poziomu 2,9 proc. W 2024 r. model XC60 był ponownie najpopularniejszym hybrydowym SUV-em plug-in w Europie, a elektryczny EX30 znalazł się wśród trzech najczęściej wybieranych aut BEV.
„Chcemy być jeszcze bliżej klienta”
To nie jedyna zmiana w karierze Arkadiusza Nowińkiego. Menedżer – który w latach 2008–2021 kierował polską spółką koncernu - ponownie obejmie stanowisko dyrektora zarządzającego Volvo Car Poland. Dotychczasowy jej prezes, Emil Dembiński, przejmie teraz odpowiedzialność za finanse całego klastra, obejmując także nadzór finansowy nad działalnością Volvo Car Poland.
Ostatnie lata to okres bardzo dynamicznego rozwoju Volvo w regionie EMEA i APeC. Chcemy jednak odgrywać jeszcze mocniejszą rolę na tym rynku, dlatego wprowadzamy zmiany, które pozwolą nam być jeszcze bliżej klienta i skuteczniej rozwijać markę Volvo. komentuje Arkadiusz Nowiński.