Chińskie marki samochodowe coraz śmielej zdobywają polski rynek, a Grupa PGD nie zwalnia tempa. Po salonach marek MG, Omoda i Jaecoo, dealer szykuje się do kolejnego kroku – według naszych informacji otworzy dwie placówki marki Chery: w Warszawie i Bielsku-Białej. Oficjalna premiera marki zaplanowana jest na 30 czerwca.Grupa PGD od lat konsekwentnie buduje pozycję lidera w sprzedaży chińskich marek w Polsce. Obecność tej firmy na rynku sięga 2018 roku, kiedy to zaczęła działać w segmencie mikrosamochodów i elektrycznych jednośladów. Dziś w jej portfolio znajdują się uznane już w Polsce marki MG, Omoda i Jaecoo, a ich sprzedaż rośnie w imponującym tempie.
false

© CheryPod koniec czerwca do tej listy dołączyć ma kolejny gracz – marka Chery, której oficjalna premiera w Polsce zaplanowana jest na 30 czerwca. Choć Chery jest już pośrednio obecna na naszym rynku jako właściciel marek Omoda i Jaecoo, to właśnie pod własnym szyldem zamierza teraz zaznaczyć swoją obecność bardziej zdecydowanie. Z informacji, do których dotarł samar.pl, wynika, że w ramach tworzonej przez chińskiego producenta sieci sprzedaży w Polsce, Grupa PGD będzie odpowiadać za otwarcie dwóch salonów Chery – w Warszawie oraz Bielsku-Białej. Informację tę potwierdzili nam przedstawiciele Grupy PGD. Jak wcześniej zapowiadała centrala koncernu Chery, do końca grudnia działalność miało rozpocząć w naszym kraju łącznie około 25 placówek dealerskich Chery. Ta wiadomość zapewne zostanie doprecyzowana podczas czerwcowej premiery marki w naszym kraju.
PGD ma już spore doświadczenie w pracy z chińskimi producentami. Jej trzy salony MG działają obecnie w Warszawie, Dąbrowie Górniczej i Krakowie, a sieć Omoda/Jaecoo liczy już cztery punkty (Wrocław, Poznań, Sosnowiec i Kraków). Ostatnio Grupa uruchomiła także salon BYD w Krakowie. Ekspansja wpisuje się w szerszą strategię firmy, która konsekwentnie rozwija sieć dealerską i umacnia swoją pozycję wśród pionierów nowego motoryzacyjnego rozdania.
Nowe inwestycje – w tym potencjalne salony Chery – mogą dodatkowo wzmocnić pozycję PGD jako jednego z głównych ambasadorów chińskiej motoryzacji w Polsce. Rosnąca konkurencja w tym segmencie nie odstrasza firmy, która stawia na długofalowy rozwój i szybką adaptację do zmian rynkowych.
Wszystko wskazuje na to, że w drugiej połowie 2025 roku chińskie marki staną się jeszcze bardziej widoczne na polskich drogach – a Grupa PGD znów będzie jednym z motorów tej zmiany.