1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. PGD napędza sprzedaż chińskich aut w Polsce
Wiadomości

PGD napędza sprzedaż chińskich aut w Polsce

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

3 min

Spółki PGD, zajmujące się sprzedażą chińskich samochodów w Polsce, dynamicznie rozwijają swoją działalność, odpowiadając na rosnące zainteresowanie klientów. Jak podkreśla Grzegorz Szczypior, członek zarządu PGD CR Motors i PGD CC Motors, „chińskie marki motoryzacyjne w Polsce nadspodziewanie szybko przekonały do siebie klientów i stały się pełnoprawną alternatywą dla tradycyjnych producentów".
Zobacz także Nowy salon Maserati w Krakowie Chińscy producenci zalewają świat benzynowymi autami. Specjalny raport Reutersa odsłania skalę zjawiska Elastyczny wynajem zyskuje na znaczeniu. Arval podsumowuje dziewięć miesięcy działania usługi Flex

PGD działa na rynku chińskich pojazdów od 2018 roku, początkowo koncentrując się na mikrosamochodach i jednośladach elektrycznych. Dziś jest jednym z głównych graczy w sprzedaży marek producentów z Chin, takich jak MG, Omoda i Jaecoo, a ich popularność rośnie w imponującym tempie. W lutym bieżącego roku łączna sprzedaż marek Omoda i Jaecoo w Polsce była nawet nieco większa niż wynik osiągnięty przez MG, lidera wśród pojedynczych marek. „To już nie tylko efekt nowości, lecz trwały trend” – mówi Szczypior.

false ©PGD
© PGD

Pierwsze spektakularne wyniki sprzedaży MG przez spółki z Grupy PGD pojawiły się pod koniec 2023 roku. Otwarcie salonu w Warszawie spotkało się z ogromnym zainteresowaniem, a w Dąbrowie Górniczej w styczniu ubiegłego roku handlowiec z dwudziestoletnim stażem pobił swój miesięczny rekord zamówień. Teraz podobną dynamikę wzrostu notują Omoda i Jaecoo. „Chińscy producenci skupiają się na produkcie – dostarczają świetnie wyposażone samochody w konkurencyjnych cenach” – podkreśla Grzegorz Szczypior.

Obecnie PGD ma już trzy salony MG (Warszawa, Dąbrowa Górnicza, Kraków) oraz trzy salony Omoda/Jaecoo (Wrocław, Poznań, Sosnowiec). Trwa adaptacja kolejnego obiektu, w którym w najbliższych tygodniach planowane jest otwarcie czwartego salonu Omoda/Jaecoo. Firma prowadzi również rozmowy na temat kolejnych autoryzacji. „Nie mogę na razie zdradzić szczegółów, ale jeszcze w tym półroczu…” – znacząco zawiesza głos Szczypior.

false ©IBRM Samar
© IBRM Samar

Mimo że sprzedaż chińskich aut w Polsce rośnie, na razie są one wybierane głównie przez klientów indywidualnych i małe firmy. Sprzedaż flotowa pozostaje na niskim poziomie, ponieważ duże firmy czekają na dane dotyczące wartości rezydualnych. „To naturalny proces – kiedy pojawią się transakcje na rynku wtórnym, zainteresowanie flot wzrośnie” – przewiduje Szczypior.

PGD stawia na długofalowy rozwój i planuje dalszą ekspansję swojej sieci dealerskiej. Grzegorz Szczypior podkreśla, że firma nieustannie monitoruje rynek i dostosowuje swoją ofertę do zmieniających się potrzeb klientów. „Naszym celem jest zapewnienie klientom szerokiego wyboru oraz najwyższej jakości obsługi. Widzimy ogromny potencjał w markach chińskich i zamierzamy w pełni go wykorzystać” – mówi.

false ©IBRM Samar
© IBRM Samar

Sukces MG pokazał, że polscy klienci nie mają już oporów przed wyborem chińskich samochodów. Coraz częściej doceniają nie tylko ich atrakcyjną cenę, ale także jakość i bogate wyposażenie. „Początkowo sądziliśmy, że przekonanie klientów do tych marek będzie wyzwaniem, ale rzeczywistość szybko nas pozytywnie zaskoczyła” – twierdzi Grzegorz Szczypior.

W najbliższych latach konkurencja w segmencie chińskich marek w Polsce będzie się nasilać. PGD zamierza jednak – jak przekonuje nasz rozmówca - utrzymać swoją pozycję lidera w tej dynamicznie rozwijającej się branży. „Tempo wzrostu jest imponujące, a chińscy producenci staną się jednymi z kluczowych graczy na naszym rynku. My chcemy być na czele tej zmiany” – podsumowuje Grzegorz Szczypior.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów