
Volvo Cars z niewielkim wzrostem sprzedaży we wrześniu
Szwedzki producent odnotował 63 212 sprzedanych aut we wrześniu – o 1 proc. więcej niż rok temu. W całym okresie styczeń-wrzesień sprzedaż spadła jednak o 8 proc.
Piotr Mieszkowski
2 min
W ubiegłym miesiącu sprzedano 285,9 tys. pojazdów, czyli o ponad 7 tys. więcej niż w sierpniu. Średnia cena samochodu obniżyła się o 677 zł, do poziomu 46 019 zł. Jednocześnie kupujący szybciej podejmowali decyzje – przeciętny czas oczekiwania na nabywcę skrócił się z 42 do 40 dni.
Wrzesień przyniósł dalszy wzrost liczby transakcji na rynku wtórnym, przy jednoczesnym spadku średnich cen i krótszym czasie sprzedaży. Popyt i podaż coraz lepiej się równoważą, a klienci mogą liczyć na atrakcyjniejsze warunki zakupukomentuje Karolína Topolova, prezes Aures Holdings, operatora sieci autocentrów AAA Auto
Według AAA Auto dużym zainteresowaniem cieszą się także samochody niemal nowe, w wieku do 3 lat i z przebiegiem poniżej 43 tys. km. We wrześniu sprzedano ich 28,5 tys., o 358 więcej niż miesiąc wcześniej. Średnia cena spadła jednak do 148,6 tys. zł, co oznacza obniżkę o blisko 1,8 tys. zł.
Najczęściej sprzedawane były samochody w przedziale 20–40 tys. zł (69,3 tys. transakcji). Dużą popularnością cieszyły się także najtańsze auta do 10 tys. zł (56,9 tys. sztuk).
W rankingu modeli niezmiennie króluje Opel Astra (6,9 tys. sprzedanych egzemplarzy, średnia cena 20,9 tys. zł), przed Volkswagenem Golfem i BMW serii 3. Najczęściej wybieranym nadwoziem był hatchback, a następnie SUV i kombi.
Najwięcej aut sprzedano w województwie mazowieckim – blisko 48 tys. sztuk. To tam też ceny były najwyższe, ze średnią 55,1 tys. zł. Najtaniej można było kupić samochód w województwie lubuskim, gdzie średnia cena wyniosła 36,2 tys. zł.
Z Barometru AAA Auto wynika także, że pod względem rodzaju napędu, na rynku wtórnym najczęściej wybierane były samochody z silnikami benzynowymi (138,3 tys. sztuk), przed dieslami (117 tys.). Rośnie także udział aut hybrydowych (11,2 tys.) i elektrycznych (2,6 tys.).
Szwedzki producent odnotował 63 212 sprzedanych aut we wrześniu – o 1 proc. więcej niż rok temu. W całym okresie styczeń-wrzesień sprzedaż spadła jednak o 8 proc.
Sprzedaż Tesli wzrosła we wrześniu we Francji i Danii po raz pierwszy w tym roku, a także w Norwegii i Hiszpanii – wynika z lokalnych danych branżowych. Jednak w Szwecji amerykański producent notuje spadki już dziewiąty miesiąc z rzędu.
Electrip, niezależny operator sieci ładowania pojazdów elektrycznych, rozpoczyna działalność w Polsce. Firma zapowiada dynamiczną rozbudowę infrastruktury szybkich i ultraszybkich stacji ładowania, szczególnie przy autostradach, drogach ekspresowych oraz centrach handlowych.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów