
Katrin Adt. Z Mercedesa do Dacii
Katrin Adt, która do tej pory pełniła funkcję wiceprezesa w Mercedesie dołączyła do Grupy Renault. We francuskiej firmie zastąpi Denisa Le Vota na stanowisku dyrektora generalnego Dacii.
Piotr Mieszkowski
2 min
Szczególnie udane były dwa wakacyjne miesiące – lipiec i sierpień – kiedy to klienci kupili ponad 20 tys. pojazdów. Liderem sprzedaży w całej grupie okazały się SUV-y, które zdominowały preferencje klientów zarówno w Czechach, Polsce, jak i na Słowacji. Zdaniem Karoliny Topolovej, prezes zarządu Aures Holdings rekordowa sprzedaż to efekt długofalowych inwestycji w technologie, w tym sztuczną inteligencję i systemy informatyczne, które pozwalają lepiej przewidywać popyt i usprawniać procesy.
W letnich miesiącach SUV-y wyprzedziły w rankingach sprzedaży hatchbacki, które w Czechach spadły nawet na trzecie miejsce. W Polsce model Kia Sportage niemal zrównał się popularnością z dotychczasowym liderem, Oplem Astrą.
Pod względem paliw dominują auta benzynowe, jednak rośnie udział hybryd – w Polsce kupiło je już 15,8 proc. klientów. W całej grupie od początku roku sprzedano także 1 200 samochodów elektrycznych, z czego największe zainteresowanie odnotowano w Czechach.
Aures Holdings działa na rynkach Czech, Słowacji i Polski, a także w Niemczech i na Węgrzech. Grupa zarządza 70 oddziałami i rocznie sprzedaje blisko 110 tys. aut, co czyni ją największym dealerem samochodów używanych w regionie.
Katrin Adt, która do tej pory pełniła funkcję wiceprezesa w Mercedesie dołączyła do Grupy Renault. We francuskiej firmie zastąpi Denisa Le Vota na stanowisku dyrektora generalnego Dacii.
Volkswagen wprowadza do Polski nowy format sprzedaży samochodów. W stolicy przy ul. Wawelskiej 3D otwarto pierwszy Volkswagen City Store, czyli nowoczesny, kameralny salon w centrum miasta, łączący wygodę lokalizacji, pełną digitalizację i indywidualne podejście do klienta.
Volvo Cars nie ma powodów do zadowolenia z globalnej sprzedaży nowych samochodów w sierpniu. Zainteresowanie pojazdami szwedzkiej marki należącej do chińskiego koncernu Geely obniżyło się o 9 proc. Tymczasem w Polsce marka może poszczycić się wzrostowym trendem.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów