Rynek aut używanych w Polsce pokazuje ogromne różnice w szybkości sprzedaży poszczególnych modeli. Jak wynika z najnowszej analizy AAA Auto, najkrócej na klienta czekają właściciele leciwego Mercedesa MB100 – ten model znajduje nowego nabywcę średnio w ciągu zaledwie 6 dni. Na drugim biegunie znajduje się elektryczna Cupra Born, która potrzebuje przeciętnie aż 259 dni, by zmienić właściciela.Z danych AAA Auto wynika, że Mercedes MB100, choć przeciętnie ma już 33 lata i blisko 285 tys. km przebiegu, w lipcu sprzedawał się błyskawicznie, osiągając średnią cenę 5,3 tys. zł. Szybko kupców znajdowały także Toyota Hiace (9 dni, 18,1 tys. zł) oraz Fiat Palio (9 dni, 2,7 tys. zł).
false

© Mercedes-BenzW zestawieniu znalazły się również modele takie jak Honda Prelude (12 dni), Daewoo Tico (17 dni) czy Fiat Barchetta (18 dni). Wśród nowszych aut uwagę zwraca Ford Ranger Raptor, który zmieniał właściciela średnio w ciągu 19 dni, osiągając cenę ponad 139 tys. zł.
Bestsellery rynku z dłuższym czasem oczekiwania
W przypadku najczęściej kupowanych modeli, takich jak Opel Astra, Volkswagen Golf czy BMW serii 3, średni czas sprzedaży wynosił około 36–39 dni.
Elektryki sprzedają się najwolniej
Zupełnie inaczej wygląda sytuacja w segmencie aut elektrycznych. Cupra Born potrzebuje średnio 259 dni na sprzedaż, Toyota BZ4X – 243 dni, a Volkswagen ID.5 – 221 dni. Nawet luksusowe modele, takie jak Bentley Bentayga (171 dni) czy Jaguar I-Pace (134 dni), długo czekają na nowych właścicieli.
false

© IBRM SamarWyjątkiem pozostaje Tesla Model 3, która jako najpopularniejszy używany elektryk w Polsce sprzedaje się znacznie szybciej – średnio w 47 dni.
Rynek wtórny w liczbach
W lipcu 2025 r. w Polsce sprzedano 259 234 samochody używane – zarówno krajowe, jak i sprowadzane z zagranicy. Średni czas sprzedaży dla całego rynku wynosił około 40 dni, jednak różnice między poszczególnymi modelami są ogromne.