1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Poznaliśmy wyniki i plany Renault w Polsce
Wiadomości

Poznaliśmy wyniki i plany Renault w Polsce

4 min

Renault z udziałem 5,9 proc. zakończyło 2023 r. na piątej pozycji wśród marek samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. W tym roku marka liczy na awans o jedną pozycję w rankingu sprzedaży osobówek.
Zobacz także Grupa Renault na wzrostowym kursie Spadek rejestracji nowych aut w Unii Europejskiej Program „NaszEauto”: duże zainteresowanie, brak wypłat
false © Renault

Podczas konferencji prasowej 2 lutego Renault zaprezentowała wyniki osiągnięte w roku 2023 i podzieliło się planami na rok bieżący. Ale po kolei. Według danych producenta w 2023 roku Renault dostarczyło w Polsce 31 653 samochody osobowe i dostawcze. Dało to marce piątą pozycję na rynku pod względem sprzedaży, z udziałem w rynku w wysokości 5,9 proc.

W porównaniu z rokiem 2022 odnotowano wzrost sprzedaży samochodów osobowych (+0,3 pp..), co stanowi udział w rynku na poziomie 3,8 proc. Ponadto Renault znalazło się w TOP7 sprzedaży samochodów osobowych skierowanej do klienta indywidualnego. 

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Najpopularniejsze modele osobowe

Najchętniej wybieranym modelem osobowym marki okazało się Clio z 4 482 sprzedanymi samochodami (+42 proc. vs. 2022), kolejną pozycją może pochwalić się Captur z 3 423 zarejestrowanymi autami (57 proc. zamówień złożyli klienci indywidualni). Clio znalazło się w TOP4 na rynku w segmencie B (9,3 proc., z czego 5 proc. stanowią hybrydy).

Captur znalazł się w pierwszej piątce w segmencie B-SUV (stanowi 5,7 proc. segmentu – 10 proc. HEV). W 2023 roku zarejestrowano 2534 hybrydowe Arkany. Dobrze na rynku został przyjęty nowy model Renault Austral: 1784 zarejestrowane auta. 

Sprzedaż aut zelektryfikowanych

Wyniki w Polsce pokazują również, że rośnie sprzedaż samochodów zelektryfikowanych marki. W zeszłym roku Renault sprzedało w naszym kraju blisko 1 800 samochodów hybrydowych. W ofercie aut hybrydowych i elektrycznych firma oferuje w pełni elektryczne: Megane E-Tech, Kangoo E-Tech oraz Scenic E-Tech electric (zamówienia otwarte), a także samochody hybrydowe: Clio E-Tech full hybrid, Captur E-Tech full hybrid, Arkana E-Tech full hybrid, Austral E-Tech full hybrid, Espace E-Tech full hybrid.

Gama samochodów Renault E-Tech stanowi już 14 proc. oferty marki. Wzrosła sprzedaż elektrycznego Megane E-Tech (337 sztuk zarejestrowanych w Polsce - przyp. red.), flagowego modelu elektrycznego marki. Samochód ten uplasował się na drugim miejscu w segmencie C- EV na polskim rynku. 

Samochody dostawcze

Po raz czwarty z rzędu Renault zostało liderem rynku samochodów dostawczych w Polsce. Master od sześciu lat jest liderem rynku aut dostawczych do 3,5 t, (10 111 zarejestrowanych aut, co daje 26,3 proc. udziału w rynku).

W segmencie średnich furgonów Trafic utrzymał drugie miejsce, a Express zajął drugie miejsce w segmencie furgonetek. Renault chwali się również, że od 15 lat pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych. Największy udział w sprzedaży zabudów zajmują te typu skrzynia z plandeką, samochody do przewozu osób z niepełnosprawnością oraz różnego rodzaju kontenery (w tym izotermiczne i chłodnicze), skrzynie otwarte i wywrotki.

Nowości w roku 2024

Na rynek weszły już Renault Arkana po faceliftingu, Espace oraz czeka nas nowa odsłona modelu Captur. W marcu ma się pojawić elektryczny Scenic, następnie nowy Master i zupełnie nowy model Rafale. Pod koniec roku zostaną otwarte już zamówienia na elektryczne Renault 5.

Plany na rok 2024

Firma zapowiedziała, że w bieżącym roku na krajowym rnku moroeyzacyjnym celuje w TOP 5. firm, przy czym ma nadzieję na awans w rankingu o jedną pozycję. Ponadto Renault w 2024 roku chce utrzymać pierwszą pozycję w sprzedaży samochodów dostawczych, jak i zabudów. 

Re-Factory

W bieżącym roku Renault planuje uruchomić projekt Re-Factory w Polsce, pierwszy raz w Europie realizowany z siecią dealerską. Jest to usługa odnowienia samochodów używanych marki przez specjalnie przeszkolonych w tym celu specjalistów u dealera. Będą to samochody, które po renowacji obejmującej karoserię, mechanikę i wnętrze, przeprowadzonej przez autoryzowany serwis, zostaną przygotowane do odsprzedaży.

Samochody będą objęte specjalną gwarancją. Pierwszy zakład zostanie uruchomiony w Warszawie, z możliwością rozszerzenia projektu na inne miasta. Renault zakłada, że na początku odnawianych będzie ok. 150-200 samochodów miesięcznie. Firma podczas konferencji prasowej nie chciała jednak ujawnić, który z dealerów został wybrany do współpracy przy tym projekcie. 

Projekt Renew

Renault wprowadza ponadto na polski rynek markę Renew – program przeznaczony dla certyfikowanych samochodów używanym wszystkich marek, bez ograniczenia typu napędu. Sieć sprzedaży samochodów używanych obejmie 45 partnerów w Polsce, uruchomiona zostanie specjalna strona internetowa, a w programie już dzisiaj firma oferuje ponad 1 750 samochodów używanych.

Firma poinformowała, że pod marką Renew Grupa Renault będzie oferowała sprawdzone samochody używane, które poddane zostaną blisko 159 punktom kontroli technicznej. Będą to samochody z gwarancją na 12 lub 24 miesiące, bezpłatną kontrolą auta po roku, ofertą finansowania dla każdego, również dla firm, z Assistance – pomoc drogowa 24/7dni, propozycją odkupu poprzedniego pojazdu od właściciela oraz jazdą próbną. 

Oprac. Paweł Janas 

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Przeczytaj także

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów