1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Renault i Dacia umacniają pozycję w Europie. Elektryfikacja coraz ważniejsza
Wiadomości

Renault i Dacia umacniają pozycję w Europie. Elektryfikacja coraz ważniejsza

Autor: Paweł Janas

Paweł Janas

3 min

W I połowie 2025 roku Grupa Renault zwiększyła sprzedaż w Europie mimo spadku rynku. Kluczową rolę odgrywa rosnący udział modeli hybrydowych i elektrycznych oraz silna pozycja marek Renault i Dacia w segmencie klientów indywidualnych.
Zobacz także François Provost nowym dyrektorem generalnym Grupy Renault Grupa Renault tnie prognozy i zaciska pasa Renault z tymczasowym dyrektorem generalnym po odejściu Luki de Meo

Renault Group: stabilny wzrost mimo trudnych warunków

Grupa Renault zakończyła pierwsze półrocze 2025 roku ze wzrostem globalnej sprzedaży o 1,3 proc. (1,17 mln aut), mimo spadków na wielu rynkach i silnej presji konkurencyjnej. W Europie, gdzie rynek samochodów osobowych zmniejszył się o 1 proc., grupa poprawiła wyniki o 5,4 proc., osiągając ponad 708 tys. rejestracji. Renault i Dacia umocniły pozycję wśród klientów indywidualnych – grupy, na której koncern świadomie się koncentruje, rezygnując z mniej dochodowych kanałów flotowych.

false Reanult 5
© IBRM Samar

Renault: druga marka w Europie, lider w elektromobilności

Marka Renault zwiększyła europejską sprzedaż o 8,4 proc., awansując na drugie miejsce na kontynencie. Największy udział w sukcesie mają modele Clio i Sandero, które pozostają jednymi z najczęściej wybieranych aut w Europie – zarówno przez klientów indywidualnych, jak i w ogólnych statystykach.

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Renault wyraźnie przyspiesza w obszarze elektromobilności. Aż 59 proc. sprzedanych przez markę aut w Europie było zelektryfikowanych, w tym ponad 16 proc. stanowiły samochody całkowicie elektryczne. Kluczowym modelem jest nowy Renault 5 E-Tech, który w krótkim czasie stał się liderem segmentu miejskich elektryków w Europie. Marka utrzymuje także drugą pozycję w europejskim rynku hybryd.

Choć sprzedaż lekkich aut dostawczych Renault spadła o prawie 30 proc., marka zachowała drugie miejsce na rynku. Powodem spadku jest wygaszenie niektórych modeli (np. Renault Express) i oczekiwanie na pełną ofertę nowej generacji Mastera.

false Dacia Bigster
© Dacia

Dacia: silna pozycja wśród klientów detalicznych

Mimo niewielkiego globalnego spadku sprzedaży, Dacia utrzymała 9. miejsce na europejskim rynku samochodów osobowych. Model Sandero po raz kolejny został najlepiej sprzedającym się autem w Europie, a Duster pozostał liderem SUV-ów wybieranych przez klientów indywidualnych. Sprzedaż w Europie wzrosła o 1,1 proc.

Dacia kontynuuje proces elektryfikacji – udział modeli zelektryfikowanych wzrósł do 23,5 proc., z czego 17,2 proc. stanowią hybrydy. Największy wpływ na ten wynik miał nowy Duster w wersji HEV. Dacia Spring, najtańszy w pełni elektryczny model na rynku, zanotował wzrost sprzedaży o 62,5 proc. r/r.

Nowością w ofercie jest Bigster, duży SUV dostępny głównie w bogatszych wersjach i z napędem hybrydowym. Już teraz 80 proc. jego francuskich nabywców to klienci pozyskani od konkurencji.

false ©Renault
© Renault

Alpine: dynamiczne wejście A290 i rekordowy wzrost

Sportowa marka Alpine niemal podwoiła swoją sprzedaż w I półroczu 2025. Głównym motorem wzrostu okazał się nowy miejski model A290, wybrany europejskim Samochodem Roku 2025. Auto odpowiadało za 74 proc. sprzedaży marki. Klasyczne A110 nadal pozostaje liderem w niszy dwumiejscowych coupé w Europie.

Perspektywy: ofensywa modelowa i globalna ekspansja

W drugiej połowie roku Grupa Renault zapowiada kolejne premiery – m.in. elektryczne Renault 4 E-Tech, SUV-a Dacia Bigster oraz nowe modele Grand Koleos i Boreal dla rynków pozaeuropejskich. Ofensywa dotyczy też hybryd – gama powiększy się m.in. o nowe silniki E-Tech oraz odświeżone wersje modeli Austral i Espace.

Jak twierdzą przedstawiciele producenta, mimo zróżnicowanej sytuacji na rynkach i presji konkurencyjnej, Grupa Renault konsekwentnie realizuje strategię opartą na rentowności, silnej pozycji wśród klientów indywidualnych oraz rozwoju oferty niskoemisyjnej.

Źródło: Grupa Renault

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów

Czy LPG nadal jest ulubionym paliwem w Polsce? Zweryfikowaliśmy to na bazie informacji analizowanych przez IBRM Samar

Czy LPG nadal jest ulubionym paliwem w Polsce? Zweryfikowaliśmy to na bazie informacji analizowanych przez IBRM Samar