
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
2 min
Z Barometru AAA Auto wynika, że od kwietnia br. liczba ofert zmniejszyła się z 252 760 do 249 942 samochodów, tj. o 2 818 aut. Wraz ze spadkiem liczby ofert, zmniejszyły się mediany przebiegu – o 5 tys. km oraz wieku aut używanych – o 1 rok. Natomiast mediana cen w maju br. była wyższa o 5 tys. zł niż w maju 2023 r. i wyniosła 34 900 zł.
Najpopularniejszym modelem oferowanym na sprzedaż na rynku wtórnym w maju 2024 r. był Opel Astra – 7 060 ofert, na drugim miejscu znalazło się Audi A4 – 5 461 ofert, a na trzecim Volkswagen Golf – 5 167 ofert. Największa liczba ofert dotyczyła samochodów z silnikami diesla – 116 918 aut, a na drugim miejscu z silinikami benzynowymi – 109 099 aut.
Mediana cen samochodów używanych w maju 2024 r: 34 900 zł. Mediana przebiegu w maju 2024 r: 175 496 km, zaś mediana wieku w maju 2024 r: 11,1 lat
Najwięcej ofert sprzedaży samochodów używanych w maju 2024 r. pojawiło się w województwie mazowieckim – 47 622 oferty, a najmniej w województwie opolskim – 4 060 ofert. Najdroższe samochody oferowano w województwie mazowieckim (mediana ceny: 41 999 zł), a najtańsze w województwie lubelskim (27 300 zł).
pm
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów