1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Przerwa w produkcji Suzuki Swifta. Powodem problemy z dostawami metali ziem rzadkich z Chin
Wiadomości

Przerwa w produkcji Suzuki Swifta. Powodem problemy z dostawami metali ziem rzadkich z Chin

Suzuki jest pierwszym japońskim producentem, który ma problemy związane z ograniczeniem dostaw metali ziem rzadkich z Chin. Z tego powodu zatrzymana została produkcja malucha Suzuki Swifta.
Zobacz także Arval Polska przekroczył 80 tysięcy aut we flocie Volvo XC40. Tak bardzo podrożał szwedzki SUV Ford i Renault łączą siły przeciw tanim chińskim elektrykom

Suzuki Swift to maluch, który według danych analizowanych przez IBRM Samar w 2024 roku zdobył zaufanie 1877 polskich kierowców. Tym samym pojazd znalazł się na trzecim miejscu po Suzuki Vitarze (4045 sprzedanych egzemplarzy) oraz po Suzuki SX-4 S-Crossie, na którego znalazło się 2789 nabywców.

false Suzuki Swift Premium Plus
© IBRM Samar

Według informacji zdobytych przez agencję Reuters trwająca od 26 maja przerwa w produkcji Suzuki Swifta (z wyjątkiem wersji Sport) to wynik ograniczeń z dostawami metali ziem rzadkich z Chin. Przedstawiciele Suzuki Motor nie podali szczegółów dotyczących zawieszenia produkcji, a jej rzecznik nie chciał komentować tej sytuacji.

Suzuki Swift – przerwa w produkcji do połowy czerwca

Z racji tego, że sytuacja z dostępnością metali ziem rzadkich ma się unormować 13 czerwca planowane jest częściowe wznowienie montażu Suzuki Swifta w fabryce w Sagarze. Pełna produkcja ma ruszyć ponownie 16 czerwca.

Przypomnijmy, że w kwietniu Chiny zdecydowały o zawieszeniu eksportu metali ziem rzadkich. W efekcie spowodowało to problemy nie tylko z produkcją motoryzacyjną, lecz także lotniczą. Poza tym kłopoty z realizacją zamówień miały firmy wytwarzające półprzewodniki oraz wykonawcy z branży wojskowej.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji#1
Przeczytaj

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji

Opublikowany 16 grudnia przez Komisję Europejską tzw. pakiet motoryzacyjny otwiera drogę do korekty unijnych regulacji dotyczących emisji CO₂ dla samochodów osobowych i dostawczych. Zdaniem producentów to sygnał, że Bruksela zaczyna szukać bardziej pragmatycznego podejścia, łączącego cele klimatyczne z konkurencyjnością i odpornością europejskiego przemysłu. Jednocześnie organizacje branżowe podkreślają, że kluczowe decyzje wciąż pozostają przed ustawodawcami.

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży#3
Przeczytaj

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży

Ogłoszony 16 grudnia przez Komisję Europejską Pakiet Motoryzacyjny przyspieszył debatę o przyszłości europejskiej motoryzacji, jednak – zdaniem organizacji reprezentujących producentów i dostawców części - nie rozwiązuje jej kluczowych problemów. Wskazują one, że propozycje są zbyt skomplikowane, niewystarczająco odpowiadają na presję konkurencyjną z zewnątrz i nie zapewniają realnej ochrony miejsc pracy w UE.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów