Sprzedaż Toyoty na świecie rośnie od początku roku, a w maju osiągnęła rekordowy poziom. Wszystko to udało się uzyskać pomimo tego, że obniżyła się liczba wyprodukowanych aut. W Polsce japońska marka nadal jest liderką, ale importer ma też powody do niepokoju.Według danych analizowanych przez IBRM Samar w okresie styczeń-maj 2025 roku w Polsce sprzedano 38 819 nowych osobowych Toyot. To o 12,77 proc. mniej niż w analogicznych miesiącach 2024 roku, kiedy to dostarczono 44 500 aut. Wśród modeli liderką jest Toyota Corolla – 9404 pojazdy. W 2024 roku w pierwszych pięciu miesiącach polscy kierowcy kupili 12 136 sztuk tego modelu, a zatem spadek rok do roku wyniósł 22,51 proc.
W samym maju 2025 roku Toyocie udało się sprzedać w Polsce 7212 nowych osobowych pojazdów. Tymczasem w porównywanym okresie 2024 roku było ich 7930, a zatem obniżka rok do roku wyniosła 9,05 proc. Wśród modeli w maju na pierwszym miejscu też jest Toyota Corolla – 1908 dostarczonych pojazdów. W maju 2024 roku Polacy kupili 1732 egzemplarze tego modelu, czyli w tym przypadku udało się odnotować wzrost o 10,16 proc.
Toyota – na świecie klienci kupują coraz więcej aut japońskiej marki
Jak donosi agencja Reuters maj 2025 roku był piątym z rzędu miesiącem, w którym wzrosła sprzedaż Toyoty na świecie (razem z marką Lexus). Jakby tego było mało, to udało się ustanowić miesięczny rekord pod względem sprzedaży pojazdów japońskiej marki.
W porównaniu z majem 2024 roku globalna sprzedaż wzrosła o 6,9 proc., a liczba dostarczonych pojazdów to 898 721 sztuk. Taki wynik to zasługa silnego popytu w Chinach, Japonii oraz Ameryce Północnej.
Nowe cła w USA nie zaszkodziły sprzedaży
Co istotne w samych Stanach Zjednoczonych popyt utrzymał się pomimo wprowadzenia wysokich ceł przez administrację Donalda Trumpa. W tym kraju sprzedaż wzrosła o 11 proc. Jest to tym bardziej imponujące, że w wyniku nowych ceł japoński eksport do USA zmniejszył się pierwszy raz od ośmiu miesięcy. Dostawy aut spadły o 24,7 proc., a części samochodowych o 19 proc.
Co ciekawe na globalną sprzedaż Toyoty (wraz z luksusową marką Lexus) nie miała wpływu liczba wyprodukowanych samochodów. Okazuje się, bowiem że w maju 2025 roku z fabryk japońskiej marki wyjechało o 0,7 proc. aut mniej niż w analogicznym okresie 2024 roku. Był to pierwszy spadek od pięciu miesięcy, a producent tłumaczy go mniejszą liczbą roboczych dni w Japonii.