
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
1 min
Reprezentanci firmy Solaris i MZK w Oświęcimiu podpisali umowę na dostawę sześciu autobusów elektrycznych Urbino 9 LE electric. W ramach kontraktu producent dostarczy również trzy dwustanowiskowe ładowarki „zajezdniowe”, o mocy 120 kW każda. Realizacja zamówienia planowana jest na 2025 i 2026 rok.
To kolejna inwestycja miasta w autobusy bateryjne. Solaris dostarczył do Oświęcimia pierwszy autobus z napędem elektrycznym w 2020 roku. Teraz do Urbino 12 electric dołączy 6 sztuk najkrótszego modelu w portfolio producenta – niskowejściowej wersji 9-metrowej.
Solaris Bus & Coach to jeden z czołowych europejskich producentów autobusów miejskich i podmiejskich, swoją działalność koncentruje zwłaszcza na rozwoju pojazdów zeroemisyjnych – elektrycznych, wodorowych i trolejbusów. Jak zaznacza producent, przekłada się to na najszersze bezemisyjne portfolio produktowe na europejskich rynku i pozycję lidera w tym segmencie z udziałem 15,2 proc. Blisko 25 000 dostarczonych do tej pory pojazdów marki Solaris jeździ w 33 krajach i 850 miastach w całej Europie i poza nią. Solaris należy do hiszpańskiej Grupy CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) S.A.
PJ
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów