1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Oświęcim zamawia elektryczne Solarisy
Wiadomości

Oświęcim zamawia elektryczne Solarisy

1 min

Solaris Bus & Coach zawarł umowę z Miejskim Zakładem Komunikacji w Oświęcimiu, obejmującą dostawę sześciu autobusów elektrycznych. Pojazdy zostaną dostarczone w 2025 i 2026 roku.
Zobacz także Solaris dostarczy 120 autobusów dla Warszawy Yutong IC12E debiutuje w Polsce. Producent chce zwiększyć udział w rynku zeroemisyjnych autobusów regionalnych Dotacje dla elektromobilności nabierają tempa. Nowe zasady i miliardy na zeroemisyjny transport
false ©Solaris
© Solaris

Reprezentanci firmy Solaris i MZK w Oświęcimiu podpisali umowę na dostawę sześciu autobusów elektrycznych Urbino 9 LE electric. W ramach kontraktu producent dostarczy również trzy dwustanowiskowe ładowarki „zajezdniowe”, o mocy 120 kW każda. Realizacja zamówienia planowana jest na 2025 i 2026 rok. 

To kolejna inwestycja miasta w autobusy bateryjne. Solaris dostarczył do Oświęcimia pierwszy autobus z napędem elektrycznym w 2020 roku. Teraz do Urbino 12 electric dołączy 6 sztuk najkrótszego modelu w portfolio producenta – niskowejściowej wersji 9-metrowej.

Solaris Bus & Coach to jeden z czołowych europejskich producentów autobusów miejskich i podmiejskich, swoją działalność koncentruje zwłaszcza na rozwoju pojazdów zeroemisyjnych – elektrycznych, wodorowych i trolejbusów. Jak zaznacza producent, przekłada się to na najszersze bezemisyjne portfolio produktowe na europejskich rynku i pozycję lidera w tym segmencie z udziałem 15,2 proc. Blisko 25 000 dostarczonych do tej pory pojazdów marki Solaris jeździ w 33 krajach i 850 miastach w całej Europie i poza nią. Solaris należy do hiszpańskiej Grupy CAF (Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles) S.A.

PJ

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji#1
Przeczytaj

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji

Opublikowany 16 grudnia przez Komisję Europejską tzw. pakiet motoryzacyjny otwiera drogę do korekty unijnych regulacji dotyczących emisji CO₂ dla samochodów osobowych i dostawczych. Zdaniem producentów to sygnał, że Bruksela zaczyna szukać bardziej pragmatycznego podejścia, łączącego cele klimatyczne z konkurencyjnością i odpornością europejskiego przemysłu. Jednocześnie organizacje branżowe podkreślają, że kluczowe decyzje wciąż pozostają przed ustawodawcami.

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży#3
Przeczytaj

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży

Ogłoszony 16 grudnia przez Komisję Europejską Pakiet Motoryzacyjny przyspieszył debatę o przyszłości europejskiej motoryzacji, jednak – zdaniem organizacji reprezentujących producentów i dostawców części - nie rozwiązuje jej kluczowych problemów. Wskazują one, że propozycje są zbyt skomplikowane, niewystarczająco odpowiadają na presję konkurencyjną z zewnątrz i nie zapewniają realnej ochrony miejsc pracy w UE.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów