Transakcja, warta około 3,8 miliarda euro, obejmuje wykup wszystkich akcji Iveco po cenie 14,1 euro za akcję. Warunkiem finalizacji jest sprzedaż działalności obronnej Iveco, która powinna zostać zakończona do 31 marca 2026 roku. Akcjonariusze mają również otrzymać dodatkową dywidendę w wysokości 5,5–6 euro na akcję.
Nowy podmiot osiągnie roczne przychody na poziomie 22 miliardów euro i sprzedaż około 540 tysięcy pojazdów. Działalność będzie skoncentrowana w Europie, Indiach i obu Amerykach, z ekspansją na rynki w Azji i Afryce. Zarządy obu firm podkreślają, że połączenie pozwoli na rozwój technologii zeroemisyjnych, przyspieszy innowacje oraz umocni pozycję na globalnym rynku.
To strategiczny krok, który umożliwi nam inwestowanie na szeroką skalę i konkurowanie na całym świeciepowiedział Natarajan Chandrasekaran, prezes Tata Motors
Fuzję popiera zarząd Iveco oraz główny akcjonariusz Exor, posiadający ponad 27% udziałów. Po przejęciu Iveco zostanie wycofane z giełdy w Mediolanie. Finalizacja transakcji przewidziana jest na drugi kwartał 2026 roku.