Umowa przewiduje także opcję rozszerzenia zamówienia o kolejne 79 pojazdów, co w praktyce mogłoby podwoić skalę dostaw. Wszystkie elektrobusy trafią do Warszawy do końca 2026 roku.
Zamówione pojazdy powstaną w oparciu o modułową architekturę napędową bez tzw. wieży silnika, co przełoży się na większą przestrzeń dla pasażerów. Cały zestaw baterii zostanie zlokalizowany na dachu. Autobusy Solaris Urbino 12 electric otrzymają akumulatory o pojemności ponad 500 kWh, zaś wersja Urbino 18 electric wyposażona będzoe w zestawy o pojemności ponad 700 kWh.
Ładowanie odbywać się będzie przez gniazdo plug-in. Dodatkowo autobusy spełnią wymogi regulacji GSR2, dzięki czemu zostaną wyposażone w systemy asystenckie – m.in. czujniki martwej strefy czy rozwiązania monitorujące czujność kierowcy.
Dzięki zakupowi 79 fabrycznie nowych Solarisów znacząco rozbudujemy flotę elektrobusów. W ciągu kilkunastu miesięcy może do nas dotrzeć nawet 258 pojazdów zeroemisyjnych. To wielki krok w stronę zielonej, ekologicznej stolicypowiedział Jan Kuźmiński, prezes MZA Warszawa
Warszawa należy dziś do europejskich liderów w zakresie transportu elektrycznego. Pierwsze Solarisy electric pojawiły się na stołecznych ulicach w 2015 roku, a do dziś przewoźnik odebrał już 163 autobusy elektryczne tej marki. Łącznie Solaris dostarczył do MZA blisko 1350 pojazdów różnych typów w ciągu 28 lat współpracy. Nowy kontrakt to nie tylko kolejny rozdział w historii wspólnych inwestycji, ale także ważny krok w kierunku dalszej dekarbonizacji warszawskiej komunikacji miejskiej.