Podczas targów BusWorld w Brukseli marka MG zaprezentowała nową linię pojazdów użytkowych – MG Commercial – oraz dwa modele o napędzie elektrycznym: miejski autobus iEV12 i podwozie B12E. To debiut MG w segmencie transportu publicznego i nie wykluczone, że nowa marka pojazdów użytkowych niedługo zawita także do Polski.Podczas targów BusWorld Brussels 2025 marka MG, dotąd kojarzona głównie z samochodami osobowymi, zadebiutowała w nowym segmencie. Na stoisku zaprezentowano markę MG Commercial, która ma obejmować elektryczne autobusy średniej i dużej wielkości. Premierowo pokazano dwa modele: w pełni elektryczny autobus miejski iEV12 oraz elektryczne podwozie B12E.
false

© PR NewswireOba pojazdy mają bazować na nowej platformie elektrycznej MG, wyposażonej w modułowe akumulatory i system zarządzania łącznością. Producent podkreśla, że rozwiązania te mają odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie rynku na niskoemisyjny transport publiczny w Europie.
Targi BusWorld, organizowane od 1971 roku, należą do najważniejszych wydarzeń branżowych w sektorze autobusowym. Debiut MG w Brukseli można więc uznać za próbę zaznaczenia obecności wśród producentów z doświadczeniem w transporcie pasażerskim. Wprowadzenie na rynek marki MG Commercial można też odczytywać jako test dla chińskiego producenta, który dotąd koncentrował się na samochodach osobowych i SUV-ach.
Według nieoficjalnych informacji marka MG Commercial może niedługo pojawić się także w Polsce. Zachętą do podjęcia takiego kroku mogą być choćby sukcesy na naszym rynku innego chińskiego producenta. Mowa oczywiście o Yutongu, który od 2023 roku zdołał zarejestrować na polskim rynku już 141 autobusów elektrycznych. Wynik ten daje Yutongowi na koniec sierpnia br. drugie miejsce w parku EV, za Solarisem (984 egzemplarze), a przed niemieckim MAN-em (75 sztuk). MG ze swoją ofertą może za jakiś czas sporo namieszać w tym zestawieniu.
Źródło: MG
Źródło informacji: PR Newswire, IBRM Samar