Rozpoczęcie seryjnej produkcji naszych elektrycznych ciężarówek to historyczna chwila. To punkt zwrotny w naszej historii! Przyszłość MAN-a zaczyna się teraz, w tym momencie. Cały zespół MAN-a jest dumny z tego, że może aktywnie kształtować transformację z napędu spalinowego na elektryczny. Dzięki naszym wysoce wydajnym e-ciężarówkom bezemisyjny lokalny transport towarowy staje się faktem. Jest to niezwykle ważny krok w kierunku realizacji naszego celu, jakim jest osiągnięcie do 2050 roku neutralności pod względem emisji CO2. Możliwość produkcji na jednej linii e-ciężarówek równocześnie z naszymi najnowocześniejszymi ciężarówkami spalinowymi daje nam również ogromną elastyczność i zwiększa efektywność produkcjipowiedział dyrektor generalny MAN Alexander Vlaskamp
Niemiecka marka zainwestowała blisko 400 milionów euro w badania i rozwój, aby móc poszerzyć swoje portfolio ciężarówek o wersje z napędem elektrycznym. Aktualnie w ofercie marki są ciężarówki o masie od 12 do 50 ton, od pojazdów dalekobieżnych po śmieciarki. MAN stawia sobie za cel dostarczenie do końca bieżącego roku pierwszego tysiąca elektrycznych ciężarówek. Maksymalna zdolność produkcyjna w fabryce w Monachium wynosi aktualnie około 100 ciężarówek dziennie, niezależnie od rodzaju napędu. Wyprodukowanie jednej ciężarówki zajmuje około 8 godzin.
Produkcja ciężarówek elektrycznych i spalinowych na jednej linii może być elastycznie dostosowywana do bieżących warunków rynkowych, a pojazdy mogą powstawać dokładnie w takiej kolejności, w jakiej zostały zamówione przez klientów. To innowacyjne podejście wiąże się z szeroko zakrojonymi zmianami na linii montażowej, a także w łańcuchu dostaw i w logistycepowiedział członek zarządu ds. produkcji i logistyki Michael Kobriger
Przed uruchomieniem seryjnej produkcji MAN wyprodukował i przekazał klientom blisko 200 bezemisyjnych ciężarówek. Samochody te przejechały już na terenie Europy ok, 2 milionów km w różnych warunkach pogodowych, czasami pokonując dziennie nawet 850 km. Średnie zużycie energii MAN szacuje na 97 kWh/100 km. Firma przyjęła już około 700 zamówień na ciężarówki z napędem elektrycznym.