
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
3 min
Podczas warszawskiej premiery marka MG Motor zaprezentowała model MG3 i jego zaawansowaną technologię Hybrid+. Technologia, łącząca dobre osiągi z wydajnością ma być początkiem nowej ery dla marki na rynku hatchbacków segmentu B. Wraz z premierą została ogłoszona oferta przedsprzedażowa MG3, natomiast pod koniec lipca samochody trafią do salonów autoryzowanych.
MG3 jest pierwszym samochodem marki wyposażonym w innowacyjną technologię Hybrid+. U jego podstaw leży pięć kluczowych elementów - silnik, skrzynia biegów, akumulator, silnik elektryczny i generator. MG3 posiada 1,5-litrowy silnik benzynowy o mocy 75 kW i silnik elektryczny o mocy 100 kW, który uzupełniony jest o oddzielny generator. Pozwala to na wykorzystanie wielu trybów hybrydowych oraz zapewnia elastyczne i wydajne osiągi w różnych środowiskach i warunkach jazdy.
Kierowcy mogą dopasować tryb jazdy względem własnych potrzeb, wybierając spośród trzech dostępnych - Eco, Standard i Sport. Tryb Eco jest skalibrowany pod kątem optymalnego zużycia paliwa i zapewnia łagodne przyspieszenie i łagodną reakcję przepustnicy, podczas gdy tryb Standard gwarantuje połączenie oszczędności i wysokich osiągów. Cechuje się wydajnością i dobrze sprawdza się w przypadku większości rodzajów podróży.
Tryb Sport to znacznie bardziej responsywna kalibracja, uzyskana z połączonej mocy wyjściowej, która zapewnia jedne z najlepszych osiągów w klasie hybrydowych samochodów z segmentu B. MG3 został wyposażony również w większą w porównaniu ze swoimi poprzednikami pojemność akumulatora 1,83 kWh, zaawanasowaną trzybiegową automatyczną skrzynię, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8 sekund oraz łączną moc wyjściową 195 KM.
Technologia układu napędowego MG Hybrid+ zadebiutowała w nowej generacji MG3 i jest pierwszym, konwencjonalnym systemem hybrydowym w gamie modeli MG. Pomimo koncentracji na efektywności, zelektryfikowana technologia gwarantuje doskonałe osiągi. Oznacza to, że MG3 Hybrid+ jest idealny zarówno do szybkich wypadów na miasto, jak i do dalszych podróży po autostradzie.
Jednocześnie czyni to MG3 najszybciej przyspieszającym hybrydowym samochodem segmentu B, zapewniając wyjątkowe wrażenia z jazdy. Samochód ma zwiększone wymiary, co przekłada się na znacznie większą przestrzeń we wnętrzu dla pasażerów. Posiada 293-litrowy bagażnik, co czyni go modelem z największą przestrzenią bagażową w klasie hybrydowych samochodów segmentu B.
MG3 zapewnia szereg elementów stylistycznych, takich jak reflektory LED i nową paletę kolorów. Dostępny jest w 7 wersjach kolorystycznych: niebieski „Cosmo”, czarny „Pebble Black”, czerwony „Diamond Red”, biały „Dover White”, srebrny „Cosmic”, szary „Hampstead” oraz żółty „Pastel”. Samochód wyróżnia się wbudowanym dwuekranowym kokpitem. Kierowcy mają do dyspozycji 7-calowy cyfrowy ekran oraz 10,25-calowy centralny system informacyjno-rozrywkowy.
W standardzie samochodu znajdziemy nawigację satelitarną, podobnie jak funkcję integracji smartfonów z autem poprzez Apple CarPlay/Android Auto. Wbudowana aplikacja oferuje poziom łączności i funkcji dla klientów MG3, które zazwyczaj są kojarzone z modelami klasy premium. MG3 został wyposażony również w klimatyzację, czterogłośnikowy system audio z łącznością Bluetooth, cztery porty USB oraz tylne czujniki parkowania i kamerę.
Wyższy poziom wyposażenia oferuje dodatkowo tapicerkę z elementami sztucznej skóry, dostęp bezkluczykowy, podgrzewane przednie fotele i kierownicę oraz kamerę 360 stopni. Samochód korzysta z najnowszych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) oraz technologii MG Pilot, która obejmuje asystenta utrzymania pasa ruchu z systemem ostrzegania przed niezamierzoną zmianą, tempomat adaptacyjny, ostrzeganie przed kolizją z przodu i asystent jazdy w korku.
MG3 będzie dostępny dla polskich klientów w 3 wariantach wyposażenia (Standard, Excite i Exclusive). Ceny bogato wyposażonej wersji Standard zaczynają się już od 87 950 PLN, podczas gdy wersja Excite dostępna będzie od 94 500 PLN, a wersja Exclusive od 101 000 PLN.
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów