Chiński koncern Geely znany jest w Polsce głównie jako właściciel szwedzkiej marki Volvo. Od tego roku firma wprowadza u nas także samochody pod własną nazwą. Pierwszym modelem sprzedawanym w naszym kraju jest elektryczne Geely EX5. Zobaczmy, jakie ceny ustalono za to auto i co dostajemy za wydane pieniądze.Chińscy producenci nie zwalniają tempa. Widać to nie tylko po rosnącej liczbie samochodów sprzedawanych w Polsce, lecz także po coraz większej popularności chińskich modeli – także elektrycznych. To akurat wiemy na podstawie informacji zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ analizowanej przez IBRM Samar.
Od stycznia do lipca 2025 roku w Polsce do klientów wydano 2027 nowych, elektrycznych pojazdów rodem z Chin. To aż o 415,78 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy to polscy kierowcy kupili 393 elektryki z Państwa Środka.
false

© IBRM SamarNa pierwszym miejscu znalazł się BYD – 990 sprzedanych aut, a to o 3435,71 proc. więcej niż w pierwszych siedmiu miesiącach 2024 roku. Wówczas nabyto 28 samochodów tego producenta. Drugie miejsce przypadło w udziale Leapmotorowi, który dostarczył 550 pojazdów, czyli o 7757,14 proc. więcej niż w okresie styczeń-lipiec 2024 roku (7 wydanych egzemplarzy).
Na najniższym stopniu podium stanęła Omoda – 261 kupionych modeli to, uwaga! Aż o 12 950 proc. więcej niż przed rokiem. Wówczas na pojazdy tego koncernu zdecydowały się tylko dwie osoby. Dodajmy jeszcze, że na szóstym miejscu uplasowało się Geely, które dostarczyło 24 samochody. Pamiętajmy jednak, że koncern dopiero co wystartował ze sprzedażą w Polsce.
Geely EX5 – dwie specyfikacje, ale jedna wersja silnikowa
Geely EX5 dostępne jest w dwóch wersjach wyposażeniowych – Pro oraz Max. W obu przypadkach na pokładzie jest silnik generujący 217 KM oraz 320 Nm. Dzięki tej jednostce pojazd rozpędza się do setki po 6,9 s (Pro) lub po 7,1 s (Max), a maksymalna prędkość dla obu specyfikacji wynosi 175 km/h.
false

© IBRM SamarW samochodzie wykorzystano akumulatory o pojemności 60,22 kWh, a zgromadzony w nich prąd w mieszanym cyklu wystarczy na pokonanie 430 km (Pro) lub 425 km (Max). Różnica wynika stąd, że producent ustalił średnie zużycie energii na 15,8 kWh/100 km (Pro) oraz na 16,0 kwh/100 km (Max).
false

© IBRM SamarEnergię w akumulatorach można uzupełniać prądem AC z maksymalną mocą 11 kW bądź prądem DC o mocy do 100 kW. W pierwszym przypadku czas ładowania w zakresie 30-80 proc. wynosi 6,1 godz., a w drugim – 20 min.
Geely EX5 – dostępne w ramach programu NaszEauto
Geely EX5 w bazowej wersji Pro to wydatek 169 900 zł. Z kolei za topowe wydanie Max zapłacimy 186 900 zł. Zatem niezależnie od wybranej odmiany pojazd można nabyć korzystając z dopłat programu NaszEauto.
false

© IBRM SamarJuż zakup Geely EX5 z podstawową specyfikacją Pro jest gwarancją bogatego wyposażenia. W jego skład wchodzą wszelkie elementy zapewniające bezpieczne oraz komfortowe podróżowanie. Są nimi m.in.: kamery 360 stopni, sześć airbagów, asystent pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, dwustrefowa klimatyzacja, elektrycznie sterowane fotele, a także pompa ciepła czy podgrzewana kierownica.
false

© IBRM SamarWraz z wyposażeniem Max otrzymuje się dodatkowo, w stosunku do bazowej odmiany: przednie czujniki parkowania, wyświetlacz head-up, 16 głośników (w wersji Pro jest ich sześć), 19-calowe alufelgi (w Pro – 18-calowe), panoramiczny dach z elektrycznie sterowaną roletą, przednie fotele z pamięcią ustawień i z masażem, elektrycznie sterowane podparcie nóg fotela pasażera, ambientowe oświetlenie, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika.
false

© IBRM SamarGeely EX5 ma wnętrze wykończone w dwóch kolorystykach do wyboru – białej lub czarnej. Samochód można mieć z jednym z pięciu lakierów: Turquoise Green, Carbon Black, Snowy White, Moonlight Silver lub Frost Grey.