1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Elektryczne Mercedesy dla gdańskiego lotniska
Wiadomości

Elektryczne Mercedesy dla gdańskiego lotniska

2 min

Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy zawarł umowę na dostawę ośmiu elektrycznych Mercedesów. Auta będą służyć do transportu pasażerów VIP oraz w dziale operacyjnym lotniska.
Zobacz także Arval Polska przekroczył 80 tysięcy aut we flocie Kierowcy wracają do aut spalinowych. Entuzjazm wobec EV wyraźnie słabnie Sześć państw UE, w tym Polska, uderza w politykę klimatyczną Brukseli
false ©Mercedes-Benz
© Mercedes-Benz

Dealerzy Mercedes-Benz, firmy BMG Goworowski oraz Witman dostarczyli obsłudze lotniska do obsługi pasażerów VIP dwa siedmioosobowe egzemplarze modelu EQV, limuzynę EQS oraz SUV-a EQB. Do zadań operacyjnych przekazano trzy Mercedesy EQA i jeden EQB.

- W trosce o środowisko i klimat chcemy systematycznie redukować swój ślad węglowy, a pojazdy z napędem elektrycznym wraz z niezbędną infrastrukturą do ich ładowania to nasz pierwszy ruch w tym wyścigu do lepszej przyszłości. – powiedział Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. 

Z lokalnym dealerem BMG Goworowski port lotniczy współpracuje już od prawie 6 lat. Mercedesy dostarczane przez tę firmę przewiozły w tym czasie około 25 tysięcy pasażerów gdańskiego lotniska, którzy skorzystali z usługi VIP. Obejmuje ona pobyt w komfortowym salonie VIP nie tylko przed podróżą, ale także po wylądowaniu w Gdańsku.

W ramach usługi pasażerowie korzystają również z przyspieszonej i indywidualnej odprawy biletowo-bagażowej i kontroli bezpieczeństwa. W wygodnych warunkach oczekują na lot, mogą bez ograniczeń dokonywać zakupów w lotniskowych w sklepach, a następnie są zawożeni do samolotu. 

W dziale operacyjnym Portu Lotniczego nowymi elektrycznymi Mercedesami na co dzień poruszają się dyżurni portu, którzy kontrolują pola manewrowe lotniska. Samochodami jeżdżą także koordynatorzy ruchu lotniczego naziemnego, potocznie nazywani służbą Follow Me. Ponadto nowym autem dysponuje teraz lotniskowy Żbik, czyli pojazd wyposażony w specjalne urządzenia do płoszenia ptaków i innych zwierząt.

- Dobre i sprawne samochody to ważny element pracy działu operacyjnego lotniska. Każdego dnia nasi pracownicy pokonują do 40 kilometrów po polach manewrowych oraz drogach startowych i do kołowania. Niezmiernie ważne jest, by poruszali się w pracy autami bezpiecznymi, wygodnymi i przyjaznymi środowisku – dodał prezes Tomasz Kloskowski.

Samochody przekazane do pracy operacyjnej wyposażono w transpondery, które umożliwiają śledzenie ich pozycji przez kontrolerów ruchu lotniczego z wieży lotniska w systemie kontroli ruchu naziemnego statków powietrznych oraz pojazdów. Wyposażenie samochodów obejmuje także specjalne radiotelefony do komunikacji operacyjnej. Wszystkie auta otrzymały belki świetlne i zostały oznakowane fluorescencyjnymi naklejkami.

pm

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji#1
Przeczytaj

Bruksela luzuje kurs w sprawie CO₂. Branża motoryzacyjna chce szybszych decyzji

Opublikowany 16 grudnia przez Komisję Europejską tzw. pakiet motoryzacyjny otwiera drogę do korekty unijnych regulacji dotyczących emisji CO₂ dla samochodów osobowych i dostawczych. Zdaniem producentów to sygnał, że Bruksela zaczyna szukać bardziej pragmatycznego podejścia, łączącego cele klimatyczne z konkurencyjnością i odpornością europejskiego przemysłu. Jednocześnie organizacje branżowe podkreślają, że kluczowe decyzje wciąż pozostają przed ustawodawcami.

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży#3
Przeczytaj

Pakiet Motoryzacyjny UE: krok w stronę neutralności technologicznej, ale bez odpowiedzi na kryzys branży

Ogłoszony 16 grudnia przez Komisję Europejską Pakiet Motoryzacyjny przyspieszył debatę o przyszłości europejskiej motoryzacji, jednak – zdaniem organizacji reprezentujących producentów i dostawców części - nie rozwiązuje jej kluczowych problemów. Wskazują one, że propozycje są zbyt skomplikowane, niewystarczająco odpowiadają na presję konkurencyjną z zewnątrz i nie zapewniają realnej ochrony miejsc pracy w UE.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów