1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Dacia Bigster. Na benzynę, z instalacją LPG, a może hybrydowa?
Wiadomości

Dacia Bigster. Na benzynę, z instalacją LPG, a może hybrydowa?

Dacia Bigster dostępna jest jako benzynowa miękka hybryda, z instalacją gazową lub w wersji w pełni hybrydowej. Do wyboru jest samochód z napędem na przód lub na wszystkie koła. W zależności od wybranej odmiany silnikowej w ofercie są trzy lub cztery specyfikacje wyposażeniowe. Wszystko to sprawia, że każdy kierowca bez trudu wybierze model adekwatny do potrzeb.
Zobacz także Motoryzacja w Polsce po I półroczu 2025: lekkie odbicie, ale mniej miejsc pracy Volkswagen oferuje elektryczne modele z dużymi rabatami GAC Hyptec HT i GAC Aion V. Tyle musisz za nie zapłacić

Na naszym firmowym parkingu zagościła właśnie Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4. Tak skonfigurowany pojazd będziemy testowali w różnych warunkach przez miesiąc. Więcej o bohaterce naszego sprawdzianu na autokatalog.pl.

false ©IBRM Samar
© IBRM Samar

Według danych opracowanych przez IBRM Samar i zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ do końca lipca 2025 roku polscy klienci kupili 1427 sztuk Dacii Bigster. W tym są 493 benzyniaki i 934 hybrydy. Liderką pozostaje Dacia Duster, na którą zdecydowały się 5163 osoby.

false ©IBRM Samar
© IBRM Samar

Miękka hybryda o mocy 130 KM z napędem na wszystkie koła i z manualną skrzynią biegów to nie jedyna konfiguracja SUV-a rodem z Rumunii. Przekonajmy się zatem, jaką mamy alternatywę, sprawdźmy wersje wyposażeniowe dostępne z poszczególnymi silnikami, zweryfikujmy opcjonalne wyposażenie i, oczywiście zobaczmy ile trzeba zapłacić za poszczególne wydania samochodu.

Dacia Bigster – wystarczy mniej niż 100 tys. zł…

…żeby jeździć nową Dacią Bigster. Za taką sumę dostępna jest miękka hybryda o mocy 140 KM, z napędem na przód i z bazowym wyposażeniem essential. W tej wersji silnikowej oferowane są jeszcze trzy specyfikacje: expression (108 900 zł), extreme (117 400 zł) oraz journey (117 000 zł).

false ©IBRM Samar
© IBRM Samar

To jeszcze nie koniec dobrych informacji dotyczących 140-konnej odmiany. Wystarczy dopłacić 1500 zł, żeby na pokładzie znalazła się fabryczna instalacja LPG. W tej postaci samochód występuje z takimi samymi specyfikacjami wyposażeniowymi, jak model bez instalacji gazowej.

Dacia Bigster – w hybrydowym wydaniu

Dacia Bigster dostępna jest m.in. w hybrydowej odmianie, której układ generuje 157 KM. To wynik zastosowania benzynowej jednostki o mocy 109 KM oraz dwóch elektrycznych silników – 49- i 20-konnego. Słabszy z nich pełni rolę rozrusznika-generatora.

false ©IBRM Samar
© IBRM Samar

Hybrydowa Dacia Bigster rozpędza się do setki po 9,7 s, a jej maksymalna prędkość to 180 km/h. To jedyna odmiana rumuńskiego SUV-a, w której pracuje automatyczna skrzynia biegów.

To wydanie Dacii Bigster oferowane jest z trzema specyfikacjami wyposażeniowymi do wyboru: expression, extreme lub journey. Za pierwszą z nich zapłacimy 124 900 zł, druga to wydatek 133 400 zł, a ostatnia – 133 000 zł.

Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 – dla amatorów zwiedzenia bezdroży

W naszym niecodziennym teście bierze udział Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4. Już sama nazwa mówi wszystko o tym z jaką wersją mamy do czynienia, ale dla pewności wyjaśniamy. To 48-woltowa, benzynowa, miękka hybryda generująca 130 KM i 230 Nm.

Moment obrotowy dostarczany jest do wszystkich kół za pośrednictwem 6-stopniowej, manualnej skrzyni. Samochód rozpędza się do setki po 11,2 s, a maksymalna prędkość wynosi 180 km/h. Producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 6,1 l/100 km. Sprawdzimy czy to prawda.

false ©IBRM Samar
© IBRM Samar

W tej postaci samochód kosztuje minimum 111 500 zł za wersję essential. Kierowcy, którzy zdecydują się na odmianę expression muszą przygotować 120 500 zł, a za najbogatszą dla tej wersji specyfikację extreme zapłacimy 129 000 zł.

W takiej postaci występuje bohaterka naszego sprawdzianu. Samochód rozpoznamy po aplikacjach na karoserii oraz obudowach zewnętrznych lusterek w miedzianym kolorze. Jak przystało na wersję 4x4 nadwozie uzbrojono w czarne plastikowe nakładki na nadkolach oraz na dole drzwi. Tylny zderzak zyskał dodatkową osłonę.

Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 i jej przydatne opcje

Z racji opcjonalnego wyposażenia cena testowanego egzemplarza wynosi 137 300 zł. Na pokładzie znalazł się dodatkowo pakiet Parking (2200 zł) zawierający: czujniki parkowania z przodu, z tyłu oraz z boku, kamerę Multiview oraz asystenta martwego pola.

false ©IBRM Samar
© IBRM Samar

W aucie można także korzystać z dobrodziejstw, jakie oferuje pakiet Zimowy Plus (2300 zł) w skład którego wchodzą: podgrzewane fotele, kierownica oraz przednia szyba. Ponadto w samochodzie zastosowano metalizowany lakier (3000 zł) i koło zapasowe (800 zł).

Dacia Bigster – inne płatne opcje

Elektrycznie sterowany panoramiczny dach – 4300 zł

19-calowe alufelgi – 1200 zł

Dwukolorowe nadwozie – 1400 zł

System Media Nav Live – 2400 zł

Pakiet Easy – 2700 zł

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów