Na naszym firmowym parkingu zagościła właśnie Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4. Tak skonfigurowany pojazd będziemy testowali w różnych warunkach przez miesiąc. Więcej o bohaterce naszego sprawdzianu na autokatalog.pl.
Według danych opracowanych przez IBRM Samar i zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ do końca lipca 2025 roku polscy klienci kupili 1427 sztuk Dacii Bigster. W tym są 493 benzyniaki i 934 hybrydy. Liderką pozostaje Dacia Duster, na którą zdecydowały się 5163 osoby.
Miękka hybryda o mocy 130 KM z napędem na wszystkie koła i z manualną skrzynią biegów to nie jedyna konfiguracja SUV-a rodem z Rumunii. Przekonajmy się zatem, jaką mamy alternatywę, sprawdźmy wersje wyposażeniowe dostępne z poszczególnymi silnikami, zweryfikujmy opcjonalne wyposażenie i, oczywiście zobaczmy ile trzeba zapłacić za poszczególne wydania samochodu.
Dacia Bigster – wystarczy mniej niż 100 tys. zł…
…żeby jeździć nową Dacią Bigster. Za taką sumę dostępna jest miękka hybryda o mocy 140 KM, z napędem na przód i z bazowym wyposażeniem essential. W tej wersji silnikowej oferowane są jeszcze trzy specyfikacje: expression (108 900 zł), extreme (117 400 zł) oraz journey (117 000 zł).
To jeszcze nie koniec dobrych informacji dotyczących 140-konnej odmiany. Wystarczy dopłacić 1500 zł, żeby na pokładzie znalazła się fabryczna instalacja LPG. W tej postaci samochód występuje z takimi samymi specyfikacjami wyposażeniowymi, jak model bez instalacji gazowej.
Dacia Bigster – w hybrydowym wydaniu
Dacia Bigster dostępna jest m.in. w hybrydowej odmianie, której układ generuje 157 KM. To wynik zastosowania benzynowej jednostki o mocy 109 KM oraz dwóch elektrycznych silników – 49- i 20-konnego. Słabszy z nich pełni rolę rozrusznika-generatora.
Hybrydowa Dacia Bigster rozpędza się do setki po 9,7 s, a jej maksymalna prędkość to 180 km/h. To jedyna odmiana rumuńskiego SUV-a, w której pracuje automatyczna skrzynia biegów.
To wydanie Dacii Bigster oferowane jest z trzema specyfikacjami wyposażeniowymi do wyboru: expression, extreme lub journey. Za pierwszą z nich zapłacimy 124 900 zł, druga to wydatek 133 400 zł, a ostatnia – 133 000 zł.
W naszym niecodziennym teście bierze udział Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4. Już sama nazwa mówi wszystko o tym z jaką wersją mamy do czynienia, ale dla pewności wyjaśniamy. To 48-woltowa, benzynowa, miękka hybryda generująca 130 KM i 230 Nm.
Moment obrotowy dostarczany jest do wszystkich kół za pośrednictwem 6-stopniowej, manualnej skrzyni. Samochód rozpędza się do setki po 11,2 s, a maksymalna prędkość wynosi 180 km/h. Producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 6,1 l/100 km. Sprawdzimy czy to prawda.
W tej postaci samochód kosztuje minimum 111 500 zł za wersję essential. Kierowcy, którzy zdecydują się na odmianę expression muszą przygotować 120 500 zł, a za najbogatszą dla tej wersji specyfikację extreme zapłacimy 129 000 zł.
W takiej postaci występuje bohaterka naszego sprawdzianu. Samochód rozpoznamy po aplikacjach na karoserii oraz obudowach zewnętrznych lusterek w miedzianym kolorze. Jak przystało na wersję 4x4 nadwozie uzbrojono w czarne plastikowe nakładki na nadkolach oraz na dole drzwi. Tylny zderzak zyskał dodatkową osłonę.
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 i jej przydatne opcje
Z racji opcjonalnego wyposażenia cena testowanego egzemplarza wynosi 137 300 zł. Na pokładzie znalazł się dodatkowo pakiet Parking (2200 zł) zawierający: czujniki parkowania z przodu, z tyłu oraz z boku, kamerę Multiview oraz asystenta martwego pola.
W aucie można także korzystać z dobrodziejstw, jakie oferuje pakiet Zimowy Plus (2300 zł) w skład którego wchodzą: podgrzewane fotele, kierownica oraz przednia szyba. Ponadto w samochodzie zastosowano metalizowany lakier (3000 zł) i koło zapasowe (800 zł).