Dacia Bigster dostępna jest jako benzynowa miękka hybryda, z instalacją gazową lub w wersji w pełni hybrydowej. Do wyboru jest samochód z napędem na przód lub na wszystkie koła. W zależności od wybranej odmiany silnikowej w ofercie są trzy lub cztery specyfikacje wyposażeniowe. Wszystko to sprawia, że każdy kierowca bez trudu wybierze model adekwatny do potrzeb.Na naszym firmowym parkingu zagościła właśnie Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4. Tak skonfigurowany pojazd będziemy testowali w różnych warunkach przez miesiąc. Więcej o bohaterce naszego sprawdzianu na autokatalog.pl.
false

© IBRM SamarWedług danych opracowanych przez IBRM Samar i zawartych w aplikacji Mototrendy Pro+ do końca lipca 2025 roku polscy klienci kupili 1427 sztuk Dacii Bigster. W tym są 493 benzyniaki i 934 hybrydy. Liderką pozostaje Dacia Duster, na którą zdecydowały się 5163 osoby.
false

© IBRM SamarMiękka hybryda o mocy 130 KM z napędem na wszystkie koła i z manualną skrzynią biegów to nie jedyna konfiguracja SUV-a rodem z Rumunii. Przekonajmy się zatem, jaką mamy alternatywę, sprawdźmy wersje wyposażeniowe dostępne z poszczególnymi silnikami, zweryfikujmy opcjonalne wyposażenie i, oczywiście zobaczmy ile trzeba zapłacić za poszczególne wydania samochodu.
Dacia Bigster – wystarczy mniej niż 100 tys. zł…
…żeby jeździć nową Dacią Bigster. Za taką sumę dostępna jest miękka hybryda o mocy 140 KM, z napędem na przód i z bazowym wyposażeniem essential. W tej wersji silnikowej oferowane są jeszcze trzy specyfikacje: expression (108 900 zł), extreme (117 400 zł) oraz journey (117 000 zł).
false

© IBRM SamarTo jeszcze nie koniec dobrych informacji dotyczących 140-konnej odmiany. Wystarczy dopłacić 1500 zł, żeby na pokładzie znalazła się fabryczna instalacja LPG. W tej postaci samochód występuje z takimi samymi specyfikacjami wyposażeniowymi, jak model bez instalacji gazowej.
Dacia Bigster – w hybrydowym wydaniu
Dacia Bigster dostępna jest m.in. w hybrydowej odmianie, której układ generuje 157 KM. To wynik zastosowania benzynowej jednostki o mocy 109 KM oraz dwóch elektrycznych silników – 49- i 20-konnego. Słabszy z nich pełni rolę rozrusznika-generatora.
false

© IBRM SamarHybrydowa Dacia Bigster rozpędza się do setki po 9,7 s, a jej maksymalna prędkość to 180 km/h. To jedyna odmiana rumuńskiego SUV-a, w której pracuje automatyczna skrzynia biegów.
To wydanie Dacii Bigster oferowane jest z trzema specyfikacjami wyposażeniowymi do wyboru: expression, extreme lub journey. Za pierwszą z nich zapłacimy 124 900 zł, druga to wydatek 133 400 zł, a ostatnia – 133 000 zł.
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 – dla amatorów zwiedzenia bezdroży
W naszym niecodziennym teście bierze udział Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4. Już sama nazwa mówi wszystko o tym z jaką wersją mamy do czynienia, ale dla pewności wyjaśniamy. To 48-woltowa, benzynowa, miękka hybryda generująca 130 KM i 230 Nm.
Moment obrotowy dostarczany jest do wszystkich kół za pośrednictwem 6-stopniowej, manualnej skrzyni. Samochód rozpędza się do setki po 11,2 s, a maksymalna prędkość wynosi 180 km/h. Producent obiecuje średnie spalanie na poziomie 6,1 l/100 km. Sprawdzimy czy to prawda.
false

© IBRM SamarW tej postaci samochód kosztuje minimum 111 500 zł za wersję essential. Kierowcy, którzy zdecydują się na odmianę expression muszą przygotować 120 500 zł, a za najbogatszą dla tej wersji specyfikację extreme zapłacimy 129 000 zł.
W takiej postaci występuje bohaterka naszego sprawdzianu. Samochód rozpoznamy po aplikacjach na karoserii oraz obudowach zewnętrznych lusterek w miedzianym kolorze. Jak przystało na wersję 4x4 nadwozie uzbrojono w czarne plastikowe nakładki na nadkolach oraz na dole drzwi. Tylny zderzak zyskał dodatkową osłonę.
Dacia Bigster mild hybrid 130 4x4 i jej przydatne opcje
Z racji opcjonalnego wyposażenia cena testowanego egzemplarza wynosi 137 300 zł. Na pokładzie znalazł się dodatkowo pakiet Parking (2200 zł) zawierający: czujniki parkowania z przodu, z tyłu oraz z boku, kamerę Multiview oraz asystenta martwego pola.
false

© IBRM SamarW aucie można także korzystać z dobrodziejstw, jakie oferuje pakiet Zimowy Plus (2300 zł) w skład którego wchodzą: podgrzewane fotele, kierownica oraz przednia szyba. Ponadto w samochodzie zastosowano metalizowany lakier (3000 zł) i koło zapasowe (800 zł).
Dacia Bigster – inne płatne opcje
Elektrycznie sterowany panoramiczny dach – 4300 zł
19-calowe alufelgi – 1200 zł
Dwukolorowe nadwozie – 1400 zł
System Media Nav Live – 2400 zł
Pakiet Easy – 2700 zł