
Leasing wchodzi w erę cyfrową – umowy można już zawierać zdalnie
Od 13 lipca leasing można zawierać bez papieru, podpisu kwalifikowanego i wizyty w biurze. To rewolucyjna zmiana, która otwiera drogę do pełnej cyfryzacji branży.
2 min
Tego zdania jest m.in. niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA). Przedstawiciele tej organizacji zwracają uwagę, że cła antysubsydyjne dotkną nie tylko chińskich producentów, ale również europejskie przedsiębiorstwa i ich spółki joint venture.
Duża część importu pojazdów z Chin do UE pochodzi bowiem od producentów europejskich i amerykańskich. Przedstawiciele VDA podkreślają, że współpraca i produkcja europejskich producentów w Chinach stanowi ważny element transformacji i konkurencyjności w Europie.
Organizacja zwraca uwagę, że Unia Europejska zawsze czerpała korzyści ze swojej otwartości w handlu międzynarodowym. Szczególnie Niemcy mają znaczną nadwyżkę w handlu motoryzacyjnym z Chinami: w 2023 r. z Niemiec do Chin wyeksportowano samochody o wartości 15,1 mld euro.
Import samochodów osobowych był wart 4,0 mld euro. W 2023 r. dostawcy branży motoryzacyjnej wyeksportowali do Chin części o wartości 11,2 mld euro, natomiast z Chin zaimportowano części o wartości 2,8 mld euro. Chiny są zatem największym rynkiem dla eksportu od dostawców produkujących w Niemczech.
Dlatego VDA alarmuje: ryzyko eskalacji konfliktu handlowego jest realne, a wprowadzenie ceł antysubsydyjnych doprowadzi do działań obronnych i odwetowych oraz stwarza realne ryzyko eskalacji konfliktu handlowego z Chinami. – Trudno się z tym nie zgodzić – puentuje Rafał Orłowski, ekspert branży motoryzacyjnej, partner w firmie AutomotiveSuppliers. pl
Przypomnijmy. Dziewięć miesięcy po wszczęciu z urzędu dochodzenia dotyczącego subsydiowania przez władze Chin produkcji aut elektrycznych, Komisja Europejska nałożyła tzw. tymczasowe cła wyrównawcze na import takich pojazdów z Kraju Środka. Jak tłumaczą unijni urzędnicy, na podstawie przeprowadzonego dochodzenia Komisja stwierdziła, że łańcuch wartości samochodów na baterie (BEV) w Chinach korzysta z nieuczciwego subsydiowania, co zagraża unijnym producentom.
Cła tymczasowe będą obowiązywać od 5 lipca 2024 r., przez maksymalnie cztery miesiące. W tym czasie, w drodze głosowania państw członkowskich UE, musi zostać podjęta decyzja w sprawie ostatecznych ceł. Po przyjęciu tej decyzji cła stałyby się obligatoryjne na okres pięciu lat.
Paweł Janas
Od 13 lipca leasing można zawierać bez papieru, podpisu kwalifikowanego i wizyty w biurze. To rewolucyjna zmiana, która otwiera drogę do pełnej cyfryzacji branży.
Klienci Arval Service Lease Polska zyskają dostęp do rozszerzonego pakietu usług assistance w Polsce i Europie dzięki współpracy z ARC Europe Polska.
Choć przemysł samochodowy pozostaje jednym z filarów europejskiej gospodarki, nadchodzące lata przyniosą radykalne zmiany. Transformacja w stronę elektromobilności to nie tylko wyścig z czasem i konkurencją, ale również wyzwanie finansowe, infrastrukturalne i społeczne. Raport Centrum Studiów nad Polityką Europejską (CEPS) ujawnia, jak wiele jeszcze brakuje, by Europa rzeczywiście zdominowała epokę zeroemisyjnej mobilności.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów