
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Piotr Mieszkowski
2 min
Marka Chery to część Chery Holding Group największego eksportera samochodów w Chinach, do którego należą także marki Omoda i Jaecoo. Przez 22 lata z rzędu Chery pozostaje liderem chińskiego eksportu pojazdów osobowych.
W 2024 roku marka osiągnęła globalną sprzedaż na poziomie 2,6 mln samochodów, z czego ponad 1,14 mln trafiło na rynki zagraniczne. Obecnie firma jest w trakcie realizacji nowego planu ekspansji w Europie. Do końca 2025 roku w Polsce powstanie około 25 salonów samochodowych marki Chery.
Europa jest strategicznym kierunkiem rozwoju Chery. Aby dostosować swoje pojazdy do europejskich standardów i wymagań klientów, marka utworzyła centrum badawczo-rozwojowe w Niemczech, pod Frankfurtem.
Zadaniem centrum jest szybka adaptacja technologii oraz strategii produktowych do potrzeb europejskiego rynku. Ważną informacją dla przyszłych klientów Chery jest fakt, że magazyn części zamiennych dla marki także znajduje się w Polsce, co pozwolić ma uniknąć wyzwań logistycznych podczas serwisowania aut.
- Polska to dla nas kluczowy rynek w Europie. Wybraliśmy go na nasz europejski debiut, ponieważ widzimy ogromny potencjał w tutejszych klientach i rosnącym zainteresowaniu nowoczesnymi, ekologicznymi SUV-ami. Chcemy zaoferować Polskim rodzinom samochody łączące nasze najnowsze innowacje, komfort i ekologię. Warto również zaznaczyć, że nasze wysokiej jakości produkty z pewnością będą miłym zaskoczeniem dla wielu klientów. Angażujemy się w dostarczanie dobrej jakości przy konkurencyjnych cenach, gwarantując tym samym najlepszą wartość dla naszych klientów – powiedział Binbao Hong, Brand Manager Chery.
Chiński gigant motoryzacyjny intensywnie pracuje nad budową sieci sprzedaży i serwisu w Polsce. W najbliższych tygodniach kluczowi, polscy partnerzy handlowi jadą do Chin, aby sfinalizować strategie sprzedażowe i rozwój sieci dealerskiej i serwisowej. Do końca 2025 roku w Polsce powstanie około 25 salonów samochodowych marki Chery.
W 2025 roku w Polsce zadebiutują cztery nowoczesne SUV-y marki Chery:
SUV-y Chery wyróżniają się nowoczesnym designem, inteligentnymi technologiami oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa. Przykładowo, TIGGO 7 w wersji Premium AWD oferuje 24 zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), panoramiczny dach, system kamer 540° oraz 24,6-calowy ekran multimedialny oraz silnik 1.6TGDI z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów.
Pierwsze egzemplarze SUV-ów Chery zostaną zarejestrowane Polsce już w drugim kwartale 2025 roku, ale pierwsze salony zostaną otwarte w drugiej połowie 2025 roku. Marka planuje dynamiczny rozwój sieci dealerskiej i zapewnienie kompleksowej obsługi serwisowej, aby sprostać oczekiwaniom polskich klientów.
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów