Chiński producent samochodów elektrycznych BYD planuje w 2026 roku sprzedać za granicą nawet 1,6 mln pojazdów – wynika z analizy Citi, przytoczonej przez agencję Reuters. To znaczący wzrost wobec prognoz na 2025 rok i dowód na rosnące ambicje eksportowe koncernu.Według raportu Citi, BYD – największy chiński producent pojazdów elektrycznych – zamierza w 2026 roku sprzedać od 1,5 do 1,6 mln samochodów poza Chinami. To wyraźnie więcej niż przewidywane 900 tys. – 1 mln sztuk w 2025 roku. Wzrost ma być napędzany wprowadzeniem nowych modeli.
false

© BYDCiti podaje, że sprzedaż zagraniczna BYD jest równomiernie rozłożona między Europę, Amerykę Północną i kraje ASEAN – każda z tych stref ma odpowiadać za około jedną trzecią wolumenu. Choć Citi nie podało globalnego celu sprzedaży na 2026 r., wiadomo, że BYD obniżył plan na 2025 r. o 16%, do 4,6 mln aut, po słabszych wynikach na rynku krajowym. W tym roku eksport stanowi już ok. 20% całkowitej sprzedaży – dwa razy więcej niż w 2024 r.
BYD musi jednak mierzyć się z coraz silniejszą konkurencją ze strony Geely i Leapmotor w segmencie tańszych modeli elektrycznych. Producent rozwija jednocześnie sieć fabryk – ma już osiem zakładów w Chinach oraz inwestycje m.in. na Węgrzech i w Brazylii. Trzecia europejska fabryka ma powstać prawdopodobnie w Hiszpanii.
Źródło: Reuters