Sztuczna inteligencja (AI) ma przyczynić się do przyspieszenia prac nad rozwojem rozwiązań oferowanych przez Boscha. Budżet na te cele wynosi ponad 2,5 mld euro i zostanie zrealizowany do końca 2027 roku. Zastosowanie AI ma pozwolić na wzrost liczby usług i produktów Boscha oraz szysze wdrażanie innowacji. Bosch planuje podniesienie poziomu bezpieczeństwa jazdy zautomatyzowanej oraz niezawodności procesów produkcyjnych. Celem firmy jest także uproszczenie życia codziennego konsumentów, zarówno w sferze zawodowej, jak i prywatnej.
Bosch to jedno z pierwszych przedsiębiorstw, które wdrożyło sztuczną inteligencję, dzięki czemu wzmocniła się rynkowa sytuacja firmy. W ostatnich pięciu latach Bosch złożył wnioski o opatentowanie więcej niż 1500 rozwiązań stworzonych przy użyciu AI.
Firma technologiczna planuje zwiększyć wykorzystanie zalet AI m.in. w obszarze jazdy zautomatyzowanej i wspomaganej. Choć temat ten, to jeszcze pieśń przyszłości, Bosch już pracuje nad przyszłymi technologiami. Z prognoz Boscha wynika, że do połowy następnej dekady podwoi się sprzedaż komputerów wysokiej wydajności, oprogramowania, komputerów sieciowych oraz technologii czujników. Sprzedaż ta według Boscha osiągnie wysokość ponad 10 mld euro. Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest w procesie zautomatyzowanej jazdy do planowania trasy i wizualizacji otoczenia dookoła pojazdu. Pozwala to przewidywanie zachowań innych uczestników ruchu drogowego i dba o to, żeby pasażerowie dotarli do celu bezpiecznie. Sztuczna inteligencja znacząco skraca czas potrzebny na opracowanie nowych produktów oraz zwiększa bezpieczeństwo ich użytkowników. Bosch zbiera dane z czujników w specjalnej bazie, co pozwala na szybsze i efektywniejsze szkolenie sztucznej inteligencji generatywnej. Przyczynia się to do opracowania coraz bardziej niezwodnych asystentów jazdy, a w przyszłości pomoże w procesie zautomatyzowanego prowadzenia.
Bosch gromadzi dane z czujników w unikalnej bazie, dzięki czemu możliwe jest szybsze i bardziej efektywne szkolenie generatywnej sztucznej inteligencji. To z kolei przyczynia się do tworzenia bardziej niezawodnych asystentów jazdy i funkcji zautomatyzowanego prowadzenia w przyszłości.
Akademia AI przygotowuje pracowników Boscha
Firma Bosch ma własną Akademię AI, w której szkoli pracowników i inwestuje w ich rozwój przy pomocy sztucznej inteligencji.
Już teraz widzimy, że społeczeństwa, które nie mają kompetencji w zakresie AI, zostaną wyprzedzone przez globalną konkurencję stwierdził Stefan Hartung, prezes zarządu Bosch.
Od 2019 roku w Akademii AI zostało przeszkolonych ponad 65 tys. osób, zaś aktualnie prawie 5000 specjalistów od AI pracuje nad nowymi rozwiązaniami w firmie. Umiejętności związane z AI będą w przyszłości potrzebne nie tylko w firmie Bosch, ale także na rynku pracy.