
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
2 min
Podczas spotkania z mediami w Warszawie Piotr Laube, dyrektor zarządzający Nissana w Polsce, zapowiedział, że priorytetem dla japońskiej marki na przyszły rok jest osiągnięcie poziomu minimum 2 proc. udziału w rynku sprzedaży nowych samochodów w Polsce.
- Rozpoczęliśmy nowy rozdział w działalności marki Nissan w Polsce. Mamy odnowioną gamę – którą notabene za chwilę czekają kolejne modyfikacje – zmotywowany zespół i szerokie grono zadowolonych klientów. Wierzę, że to bardzo dobre podstawy, by wzmocnić obecność Nissana na naszym rynku, a dodatkowym atutem jest wdrażana obecnie platforma cyfrowa Astary, której założeniem jest towarzyszenie klientom na każdym etapie ewolucji ich potrzeb w zakresie mobilności – zaznaczył Piotr Laube podczas spotkania.
Astara, od września nowy dystrybutor nowych pojazdów, części i usług marki Nissan w Polsce, jest firmą bardzo dynamicznie się rozwijającą – obecnie reprezentuje już 34 marki w 19 krajach na 3 kontynentach. Zgodnie ze swoją globalną strategią rozwoju dąży do prowadzenia działalności w 25 krajach do 2025 r. Nissan w Polsce dołączył do regionalnej jednostki Astara Western Europe, obejmującej także Niemcy, Belgię, Holandię, Luksemburg, Czechy i Słowację. Warto dodać, że jeszcze w ubiegłym roku Nissan wybrał Astarę na importera na rynkach w Austrii i Szwajcarii.
PJ
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów