Pięć elektrycznych Fordów Capri trafiło na służbę do Państwowej Straży Pożarne. Samochody będą wykorzystywane w celach operacyjnych. Elektryczny Ford Capri zadebiutował w 2024 roku. Samochód dostępny jest w trzech wersjach mocy: 170 KM, 286 KM lub 340 KM i w zależności od odmiany napęd przekazywany jest na tylne lub na wszystkie koła.
Według danych analizowanych przez IBRM Samar i zgromadzonych w aplikacji Mototrendy Pro+ w okresie styczeń-sierpień 2025 roku w Polsce wydano 180 Fordów Capri. To dało pojazdowi trzecie miejsce wśród elektrycznych modeli Forda. Na pierwszej pozycji znalazł się Ford Explorer – 674 sprzedane egzemplarze, a na drugim Ford Puma – 193 dostarczone sztuki.
false

© FordFord Capri to nie tylko auto dla cywilnych odbiorców. Teraz pięć takich samochodów trafia na służbę do Państwowej Straży Pożarnej. Pojazdy będą wykorzystywane przez KW PSP w Szczecinie, Kołobrzegu, Gryfinie i Sławnie. Ponadto jeden z Fordów Capri będzie użytkowany przez Ośrodek Szkoleniowy w Bornem Sulinowie.
Ford Capri – oznakowanie typowe dla aut uprzywilejowanych
Pojazdy, które będą pełniły rolę operacyjną oklejono i wyposażono zgodnie z przepisami obowiązującymi samochody uprzywilejowane. Na pokładzie Fordów Capri znalazły się dodatkowo: urządzenia do emitowania komunikatów i sygnałów dźwiękowych, montowana na dachu (za pomocą magnesu) niebieska lampa sygnalizacyjna, niebieskie ledy w przedniej części samochodu, a z boku nadwozia i na dachu pas w kolorze sygnalizacyjnej czerwieni z napisem STRAŻ oraz z numerami operacyjnymi.
false

© FordFordy Capri użytkowane przez Państwową Straż Pożarną wykorzystują 286-konny silnik elektryczny, dzięki któremu pojazd rozpędza się do setki po 6,4 s, a jego maksymalna prędkość to 180 km/h. Auta mają na pokładzie baterię o pojemności netto 77 kWh, a maksymalny zasięg to 627 km. Akumulatory można ładować prądem przemiennym o maksymalnej mocy 11 kW lub prądem stałym o mocy do 135 kW.