Niedawno poznaliśmy dwie nowości z Chin. To elektryczne modele GAC Hyptec HT oraz GAC Aion V. Przyjrzyjmy się zatem cennikom tych samochodów, żeby sprawdzić zarówno ich wersje wyposażeniowe, jak i ceny.Ekspansja chińskich marek motoryzacyjnych na polskim rynku wydaje się nie mieć końca. Nie ma miesiąca żebyśmy nie poznali kolejnej nowości. Do naszego kraju trafiła właśnie marka GAC (czyt.: gak). W ten sposób gama bezemisyjnych pojazdów z Państwa Środka powiększyła się o dwa modele – GAC-a Hypteca HT oraz GAC-a Aiona V.
false

© IBRM SamarPrzypomnijmy, że w miesiącach styczeń-sierpień 2025 roku polscy kierowcy nabyli 2689 elektrycznych aut rodem z Chin. Najpopularniejszym modelem okazał się w tym okresie Leapmotor T03, którego wybrało 699 klientów, drugie miejsce zajął BYD Dolphin Surf – 487 sprzedanych egzemplarzy, a trzecie – BYD Sealion 7, wybrany przez 333 osoby (dane z aplikacji Mototrendy Pro+ opracowanej przez IBRM Samar).
GAC Hyptec HT – tylko w jednej wersji wyposażeniowej
GAC Hyptec HT to SUV, który zaliczany jest do klasy premium. Pojazd napędzany jest 244-konną jednostką, dzięki której setkę osiąga się po 7 s, a maksymalna prędkość to 183 km/h. Pojazd ma baterie o pojemności 72,7 kWh i po naładowaniu ich na 100 proc. w trybie mieszanym można pokonać do 445 km, a w mieście – 577 km.
false

© IBRM SamarGAC Hyptec HT oferowany jest z jedną specyfikacją wyposażeniową Elite, a cena pojazdu to 222 900 zł. Bogate wyposażenie obejmuje m.in.: skórzaną tapicerkę Nappa, podgrzewane i wentylowane fotele z funkcją masażu, podgrzewane tylne siedzenia, adaptacyjny tempomat, ledowe reflektory, panoramiczny dach.
W opcji występują tylko metalizowane lakiery. Za barwę Hyptec Orange producent życzy sobie 8000 zł, a pozostałe wersje (Shadow Black, Dark Red i Liquid Silver) to wydatek 4000 zł. W standardzie jest tylko lakier Polar White.
GAC Aion V – dwie specyfikacje do wyboru
GAC Aion V wyróżnia się nowoczesna stylistyką nadwozia z mocno wyoblonymi nadkolami, które nadają autu masywności. Pod maską znalazł się elektryczny silnik produkujący 204 KM oraz 240 Nm. Pojazd rozpędza się do setki po 7,9 s, a maksymalnie można nim jechać 160 km/h.
W samochodzie wykorzystano baterie o pojemności 75,3 kWh. Po uzupełnieniu w nich prądu na 100 proc. w trybie mieszanym można pokonać maksymalnie 510 km, natomiast w mieście – 708 km.
false

© IBRM SamarGAC Aion V dostępny jest w dwóch wersjach wyposażeniowych – Premium lub Luxury. Za auto z pierwszą z nich zapłacimy 178 900 zł, a cena drugiej to 187 900 zł. Samochód dostępny jest z siedmioma kolorami lakierów do wyboru (w tym dwubarwna wersja Galaxy Blue z białym dachem) oraz z trzema tonacjami wnętrza – Black, Sand bądź Orange.
Niezależnie od wybranej wersji wyposażeniowej na pokładzie pojazdu znalazły się m.in.: pompa ciepła, elektrycznie sterowane fotele (podgrzewane i wentylowane), podgrzewana kierownica, kamera 360 stopni, nawigacja satelitarna.
Kierowcy, którzy zdecydują się na bogatszą odmianę zyskują: tapicerkę ze skóry naturalnej i ekologicznej (w bazowej odmianie jest tylko ekologiczna skóra), masaż w przednich fotelach, składane stoliki w drugim rzędzie siedzeń, lodówkę oraz czujnik pyłów PM2.5.