1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Młodsi coraz częściej stawiają na wynajem
Komentarze ekspertów

Młodsi coraz częściej stawiają na wynajem

1 min

Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL: Oni nie muszą mieć własnego samochodu, wolą skorzystać z Ubera czy car-sharingu. To przekłada się także na ich podejście do zarządzania biznesem, w tym do kwestii własności firmowych środków trwałych.
Zobacz także Trudna droga transportu przyszłości NSA ogranicza koszty najmu drogich aut dla firm assistance „NaszEauto” – dlaczego nie spopularyzuje elektryków?
false ©EFL
© EFL

Wśród Polaków, w tym przedsiębiorców, wciąż dominuje większa chęć posiadania niż wynajmowania. Ale z licznych badań i naszych doświadczeń jasno wynika, że przedstawiciele najmłodszych pokoleń, przede wszystkim zetki, coraz częściej mają inne podejście do własności i świadomość korzyści z najmu.

Patrzą na to rozwiązanie jako opcję większych korzyści niż zakup na własność. Są tzw. post-millenialsi, którzy urodzili się w zglobalizowanym świecie. Nie muszą mieć własnego samochodu, wolą skorzystać z Ubera czy car-sharingu. To przekłada się także na ich podejście do zarządzania biznesem, w tym do kwestii własności firmowych środków trwałych. 

Ponadto, nie bez znaczenia jest również otoczenie społeczno-gospodarcze, które często wymusza pewne zmiany zachowań. Widać było to dobrze w czasie pandemii i po wybuchu wojny w Ukrainie, kiedy w związku z zaburzeniami w łańcuchu dostaw, ceny pojazdów i maszyn rosły w zawrotnym tempie, a w wielu przypadkach wybranych modeli nie było lub czas oczekiwania na nie wynosił kilka-kilkanaście miesięcy. Wówczas wielu przedsiębiorców poszukiwało nowych form finansowania inwestycji i wynajem wówczas był atrakcyjną opcją. 

Źródło: Komunikat EFL z 24 września 2024 r.

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Nowe limity kosztów dla firmowych aut od 2026 roku. Co się zmieni?#1
Przeczytaj

Nowe limity kosztów dla firmowych aut od 2026 roku. Co się zmieni?

Maciej Krotoski, adwokat, partner zarządzający Krotoski Adwokaci i Radcy Prawni: Najwięcej zamieszania pojawia się wokół leasingu operacyjnego, który jest dziś najpopularniejszym sposobem finansowania aut firmowych. Niestety, umowy leasingu operacyjnego nie zostały objęte przepisami przejściowymi. Oznacza to, że nawet jeśli przedsiębiorca podpisze umowę jeszcze w 2025 roku, to od 1 stycznia 2026 roku raty leasingowe będą musiały być rozliczane według nowych, niższych limitów.

Elektryfikacja przyspiesza. Polscy producenci części muszą zmienić profil już dziś#2
Przeczytaj

Elektryfikacja przyspiesza. Polscy producenci części muszą zmienić profil już dziś

Przemysław Szywacz, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego, Lider doradztwa dla sektora motoryzacyjnego w KPMG w Polsce: Polska branża producentów części motoryzacyjnych, będąca siódmym co do wielkości eksporterem na świecie, stoi przed nieznanym wcześniej wyzwaniem – samochody elektryczne wymagają mniej komponentów niż te spalinowe, eliminując w pełni produkty takie jak: turbosprężarki, układy wydechowe czy filtry paliwa.

Elektryki będą wynajmowane, nie kupowane. Carsharing nie wróci#3
Przeczytaj

Elektryki będą wynajmowane, nie kupowane. Carsharing nie wróci

Daniel Trzaskowski, członek zarządu PZWLP i prezes Carefleet: Klienci widzą wartość w usługach CFM, dlatego rynek rośnie szybciej niż gospodarka. Patrząc na branżę w długim horyzoncie, widać, że przyszłość mobilności korporacyjnej opiera się na wynajmie, a nie własności. Przyszłość elektryków to głównie wynajem, przy jednoczesnym skracaniu czasu, przez jaki są użytkowane. Jednocześnie nie spodziewam się renesansu carsharingu – ta formuła nie ma dziś warunków, by wrócić na ścieżkę rozwoju.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów