1. Samar.plSamar.pl
  2. Wywiady i komentarze Wywiady i komentarze
  3. Młodsi coraz częściej stawiają na wynajem
Komentarze ekspertów

Młodsi coraz częściej stawiają na wynajem

1 min

Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL: Oni nie muszą mieć własnego samochodu, wolą skorzystać z Ubera czy car-sharingu. To przekłada się także na ich podejście do zarządzania biznesem, w tym do kwestii własności firmowych środków trwałych.
Zobacz także Trudna droga transportu przyszłości NSA ogranicza koszty najmu drogich aut dla firm assistance „NaszEauto” – dlaczego nie spopularyzuje elektryków?
false ©EFL
© EFL

Wśród Polaków, w tym przedsiębiorców, wciąż dominuje większa chęć posiadania niż wynajmowania. Ale z licznych badań i naszych doświadczeń jasno wynika, że przedstawiciele najmłodszych pokoleń, przede wszystkim zetki, coraz częściej mają inne podejście do własności i świadomość korzyści z najmu.

Patrzą na to rozwiązanie jako opcję większych korzyści niż zakup na własność. Są tzw. post-millenialsi, którzy urodzili się w zglobalizowanym świecie. Nie muszą mieć własnego samochodu, wolą skorzystać z Ubera czy car-sharingu. To przekłada się także na ich podejście do zarządzania biznesem, w tym do kwestii własności firmowych środków trwałych. 

Ponadto, nie bez znaczenia jest również otoczenie społeczno-gospodarcze, które często wymusza pewne zmiany zachowań. Widać było to dobrze w czasie pandemii i po wybuchu wojny w Ukrainie, kiedy w związku z zaburzeniami w łańcuchu dostaw, ceny pojazdów i maszyn rosły w zawrotnym tempie, a w wielu przypadkach wybranych modeli nie było lub czas oczekiwania na nie wynosił kilka-kilkanaście miesięcy. Wówczas wielu przedsiębiorców poszukiwało nowych form finansowania inwestycji i wynajem wówczas był atrakcyjną opcją. 

Źródło: Komunikat EFL z 24 września 2024 r.

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Regulacyjny zwrot UE: ewolucja, ale nie rewolucja, czyli jest dobrze, ale nie beznadziejnie#1
Przeczytaj

Regulacyjny zwrot UE: ewolucja, ale nie rewolucja, czyli jest dobrze, ale nie beznadziejnie

Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM SAMAR: Komisja Europejska zaproponowała odejście od wymogu 100% redukcji emisji CO₂ dla nowych samochodów i dostawczych od 2035 r. na rzecz redukcji na poziomie 90% względem 2021 r.. Oznacza to faktyczne złagodzenie zakazu sprzedaży aut spalinowych i największy odwrót od dotychczasowej polityki klimatycznej UE w ostatnich pięciu latach.

Nadchodzi czas microcarów#3
Przeczytaj

Nadchodzi czas microcarów

Maciej Płatek, prezes zarządu Electroride, ekspert mikromobilności: Jesień 2025 roku to moment wyraźnego zwrotu w europejskiej motoryzacji. Przez lata miasta coraz bardziej się korkowały, a samochody rosły, stawały się cięższe i droższe, coraz słabiej odpowiadając na realne potrzeby i możliwości przeciętnych użytkowników. Dziś, gdy Komisja Europejska zapowiada inicjatywę „Small Affordable Cars”, a kierowcy coraz głośniej artykułują swoje oczekiwania, widać, że dotychczasowy model mobilności się wyczerpał. Lekkie pojazdy elektryczne przestają być niszą i zaczynają stanowić realną odpowiedź na problemy europejskich miast.

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów