Xpeng w drugim kwartale 2025 roku dostarczył ponad 103 tys. samochodów – ponad trzykrotnie więcej niż rok wcześniej i o niemal o 10 proc. więcej niż w pierwszym kwartale. To nowy rekord w historii spółki, który pozwolił jej umocnić pozycję wśród najszybciej rosnących producentów aut elektrycznych w Chinach. Wyniki finansowe również wyraźnie się poprawiły – przychody wzrosły rok do roku o ponad 125 proc. do 18,27 mld juanów (około 9,24 mld zł), a marża brutto osiągnęła najwyższy poziom w historii firmy (17,3 proc.).
Prezes He Xiaopeng podkreślił, że firma zakończyła modernizację swoich platform technologicznych nowej generacji, co ma umocnić jej przewagę w obszarze inteligentnych i elektrycznych rozwiązań.
Silny cykl produktowy pozwoli nam generować dalszy wzrost sprzedaży i zyskiwać przewagę nad konkurencjązapowiedział szef Xpenga
W lipcu do klientów trafiły pierwsze egzemplarze nowego SUV-a rodzinnego G7. To kolejny element ofensywy modelowej, która ma wspierać ekspansję marki. Jednocześnie Xpeng rozwija współpracę z Volkswagenem – obie firmy zawarły niedawno porozumienie o rozszerzeniu partnerstwa technologicznego w zakresie platformy elektryczno-elektronicznej samochodów.
Na trzeci kwartał 2025 roku spółka prognozuje dalszy wzrost sprzedaży – nawet do 118 tys. aut – oraz zwiększenie przychodów do poziomu 19,6-21 mld juanów (ok. 9,92-10,63 mld zł). Kierownictwo Xpenga zapewnia, że mimo silnej konkurencji cenowej w Chinach stawia na długoterminową, zrównoważoną strategię i utrzymanie wysokich nakładów na badania i rozwój.