
Floty przyszłości już dziś
Anna Biekionis, Country Manager DKV Mobility Polska: Notujemy 14-krotny wzrost wolumenu ładowań rok do roku. Klienci coraz chętniej wybierają elektryki, a my pomagamy im optymalizować koszty.
Paweł Janas
3 min
Paweł Janas, samar.pl: Inchcape ma w portfolio BMW, Jaguara, a teraz - chińską markę. Co było kluczowe w tej decyzji?
Witold Wcisło, dyrektor zarządzający firmy Inchcape Polska, wyłącznego importera marki Xpeng w Polsce: To nie był przypadek. Xpeng oferuje produkt, który idealnie wpisuje się w potrzeby polskiego rynku – świetną jakość i zaawansowane technologie. My z kolei mamy doświadczenie w dystrybucji na 40 rynkach świata. To synergia: oni mają know-how w elektromobilności, my – w sprzedaży i budowaniu marek lokalnie.
Polska wciąż pozostaje w tyle za Zachodem pod względem rozwoju rynku samochodów elektrycznych. Jak to wpłynie na wasze plany?
Rzeczywiście, elektromobilność w Polsce dopiero rośnie, ale to dla nas szansa. Już 30% konsumentów rozważa zakup auta na prąd. Wierzymy, że rynek przyspieszy, a my chcemy być gotowi. Największym wyzwaniem jest budowa świadomości marki – Xpeng jest nowy, więc musimy pokazać, czym różni się od konkurencji.
Pierwszy salon otwieracie w Warszawie. Kiedy kolejne i jak będzie wyglądała sieć dealerska?
Wystartowaliśmy 4 kwietnia w Warszawie, a kolejny salon prawdopodobnie powstanie we Wrocławiu lub Poznaniu. Kluczowe są lokalizacje przyjazne klientom – niekoniecznie własne obiekty, ale miejsca z dobrym dojazdem. Każdy salon będzie miał też serwis, bo zależy nam na kompleksowej obsłudze.
Czym przekonacie klientów, by wybrali Xpeng zamiast uznanych marek?
Produkt sam się obroni. G6, nasz średni SUV, ma idealne proporcje dla polskiego rynku, a wszystkie modele oferują najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Kluczowa jest jazda próbna – gdy kierowca poczuje niski środek ciężkości i systemy wsparcia, zrozumie różnicę.
Czy „NaszEauto” będzie kluczowe dla sprzedaży? A co z firmami, które straciły możliwość uzyskania dopłaty w obecnym programie?
Program na pewno pomoże, ale nie jest jedynym argumentem. Xpeng ma atrakcyjne ceny nawet bez dotacji. Dla firm flotowych liczy się też ekologia – coraz więcej przedsiębiorstw patrzy na ESG, więc elektryki będą rosły w siłę, nawet bez dopłat.
Jak rozwiążecie kwestię ładowania i dostępu do części?
Mamy magazyn części i posiadamy profesjonalne zaplecze logistyczne. W przypadku ładowania skupiamy się na instalacjach domowych, ale rozmawiamy też z operatorami publicznych ładowarek – takie partnerstwa są możliwe.
Gdzie widzicie Xpenga za 5 lat w Polsce?
W top 6 miast na pewno będziemy obecni, a sieć serwisowa może być nawet gęstsza niż dealerska. Jeśli Xpeng wprowadzi nowe modele w Europie, od razu pojawią się u nas. A czy Inchcape doda kolejne marki? Strategia zakłada rozwój dystrybucji, więc nie wykluczamy nowej współpracy.
Xpeng wchodzi do Polski z ambitnym planem, a Inchcape stawia na technologię i kompleksową obsługę. Czy chińska marka podbije rynek?
Wszystko zależy od dynamiki rynku EV, ale mamy produkt, który mówi sam za siebie.
Dziękuję za rozmowę
Anna Biekionis, Country Manager DKV Mobility Polska: Notujemy 14-krotny wzrost wolumenu ładowań rok do roku. Klienci coraz chętniej wybierają elektryki, a my pomagamy im optymalizować koszty.
Adam Męciński, szef marek Jeep i Leapmotor w Polsce: Szansą dla nas jest otwartość Polaków na nowości. Zagrożeniem – bardzo duża liczba nowych marek chińskich w krótkim czasie wchodzących na polski rynek. Nie wszyscy mogą być zwycięzcami. Dlatego stawiamy na wysoką jakość i najnowszą technologię naszych modeli oraz serwis, przystępną cenę i kompleksowe rozwiązania dla klientów.
Martin Sander, członek zarządu marki Volkswagen odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażową: Wierzymy, że pojazdy elektryczne to przyszłość motoryzacji. Naszym celem jest rozwijanie tej technologii, aby była dostępna i przystępna dla szerokiego grona klientów.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów