
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Paweł Janas
1 min
Renault po raz drugi z rzędu zanotowało wzrost sprzedaży, sprzedając 1 577 351 samochodów osobowych i dostawczych. Zdaniem firmy, jest to efekt realizacji strategii Renaulution, dzięki której sprzedaż modeli zelektryfikowanych w Europie wzrosła o 20 proc., a full-hybrid aż o 30 proc. Samochody elektryczne odnotowały 9 proc. wzrostu, a Renault 5 E-Tech electric, wybrane Samochodem Roku 2025, zdominowało (na koniec grudnia i listopada) segment B wśród miejskich aut elektrycznych na rynku francuskim.
Renault umocniło też swoją pozycję na europejskim rynku aut dostawczych, osiągając 15,3 proc. udziału i sprzedając 310 500 pojazdów. Sukcesy poza Europą, m.in. wzrost o 81 proc. w Korei Południowej i o 10 proc. w Brazylii, były możliwe dzięki nowym modelom, takim jak Kardian i Koleos.
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów