
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
1 min
Solaris, czołowy europejski producent autobusów wodorowych w Europie podpisał z przewoźnikiem Ruhrbahn GmbH umowę na dostawę 19 autobusów wodorowych do Essen w Niemczech. W ramach zamówienia przewidziano dostawę dziewięciu modeli Urbino 12 hydrogen oraz dziesięciu Urbino 18 hydrogen. To pierwsze zamówienie od tego przewoźnika. Realizacja inwestycji zaplanowana jest na lata 2024 i 2025.
W Europie nieustannie rośnie zainteresowanie technologią wodorową, zwłaszcza w zastosowaniu jej w bezemisyjnym transporcie. Jak podkreślają przedstawiciele Solarisa, firma jest dziś największym producentem autobusów na wodór i może pochwalić się portfelem zamówień obejmującym ponad 700 pojazdów, z których 180 już obsługuje europejskie miasta, a 530 ma zaplanowane dostawy na najbliższe miesiące.
Niemiecki rynek wykazuje się szczególną aktywnością, inwestując w wyposażanie swoich flot w autobusy zasilane wodorem. Autobusy Urbino hydrogen już kursują w miastach takich jak: Kolonia, Wuppertal, Hofolding, Weimar, Frankfurt, Gross-Zimmern, a także w aglomeracji Monachium. Ponadto w realizacji są kolejne kontrakty, obejmujące m.in. Aschaffenburg, Krefeld, Güstrow, Gross-Gerau, Hamburg i Duisburg.
PJ
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów