
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Paweł Janas
1 min
Słaby wzrost gospodarczy w UE (0,9% PKB) ograniczył zapotrzebowanie na transport, zwłaszcza w przemyśle motoryzacyjnym i budowlanym. Jednocześnie firmy musiały zmagać się z rosnącymi kosztami - opłaty drogowe w Europie wzrosły średnio o 15%, ceny paliwa utrzymywały się na wysokim poziomie, a nowe wymagania dotyczące tachografów zwiększały obciążenia dla przewoźników.
Rosnące koszty pracy to kolejne wyzwanie dla branży. W 2024 roku minimalne wynagrodzenie wzrosło o rekordowe 700 zł brutto, a składki ZUS dla kierowców międzynarodowych wzrosną o około 360 zł. Dodatkowo, od 2025 roku inspektorzy mogą kontrolować odpoczynki kierowców do 56 dni wstecz, co zwiększa ryzyko kar.
Branża transportowa wciąż boryka się z deficytem kierowców. Proces wydawania dokumentów dla pracowników zagranicznych trwa zaś w Polsce nawet 1,5 roku, co może pogłębić problemy kadrowe.
Eksperci przewidują, że kluczowe dla sektora będą elastyczność i optymalizacja kosztów, a decyzje podjęte w pierwszej połowie 2025 roku zdecydują o kondycji rynku w kolejnych latach.
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów