
Katrin Adt. Z Mercedesa do Dacii
Katrin Adt, która do tej pory pełniła funkcję wiceprezesa w Mercedesie dołączyła do Grupy Renault. We francuskiej firmie zastąpi Denisa Le Vota na stanowisku dyrektora generalnego Dacii.
2 min
Organizacje przedsiębiorców wskazują na kluczowe zagrożenia wynikające z proponowanych zmian. Wykluczenie firm z programu dopłat może oznaczać nie tylko spowolnienie transformacji rynku samochodowego, ale wręcz ryzyko całkowitego niepowodzenia strategii elektromobilności. Warto bowiem pamiętać, że aż 87 proc. nowych samochodów elektrycznych rejestrowanych jest przez przedsiębiorstwa, a 74 proc. przez podmioty leasingowe i wynajmu długoterminowego.
Najpoważniejsze konsekwencje to przede wszystkim ryzyko niewykorzystania środków publicznych – w poprzedniej edycji programu firmy leasingowe odpowiadały za 80 proc. wykorzystanych funduszy. Dodatkowo ograniczenie dotyczy również kluczowych pojazdów dostawczych do 3,5 tony, które są niezbędne w transporcie miejskim i logistyce.
Branża podkreśla, że firmy są fundamentem rozwoju elektromobilności. To one napędzają rynek, budują infrastrukturę i edukują klientów. Przedstawiciele Związku Polskiego Leasingu, Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów, Związku Przedsiębiorców i Pracodawców oraz Ogólnopolskiej Federacji Małych i Średnich Firm wystosowali wspólny apel do najważniejszych ministrów, wzywając do pilnej rewizji projektu.
Ich postulaty są jasne: włączenie przedsiębiorców do grona beneficjentów, rozszerzenie dopłat na lekkie samochody dostawcze oraz zapewnienie równowagi w programie. Podkreślają, że wsparcie przedsiębiorców nie stoi w sprzeczności z interesami indywidualnych konsumentów, a wręcz przeciwnie – może przyspieszyć transformację całego rynku motoryzacyjnego.
Ich zdaniem decyzja o wykluczeniu firm z dopłat pozostaje w sprzeczności z krajowymi i unijnymi celami klimatycznymi. Czy rząd usłyszy głos branży i dokona niezbędnych korekt w programie „Mój Elektryk 2.0"? Odpowiedź może zaważyć na przyszłości elektromobilności w Polsce.
Oprac. Paweł Janas
Katrin Adt, która do tej pory pełniła funkcję wiceprezesa w Mercedesie dołączyła do Grupy Renault. We francuskiej firmie zastąpi Denisa Le Vota na stanowisku dyrektora generalnego Dacii.
Volkswagen wprowadza do Polski nowy format sprzedaży samochodów. W stolicy przy ul. Wawelskiej 3D otwarto pierwszy Volkswagen City Store, czyli nowoczesny, kameralny salon w centrum miasta, łączący wygodę lokalizacji, pełną digitalizację i indywidualne podejście do klienta.
Volvo Cars nie ma powodów do zadowolenia z globalnej sprzedaży nowych samochodów w sierpniu. Zainteresowanie pojazdami szwedzkiej marki należącej do chińskiego koncernu Geely obniżyło się o 9 proc. Tymczasem w Polsce marka może poszczycić się wzrostowym trendem.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów