
NaszEauto: wypłaty wreszcie ruszyły, ale na razie w ograniczonej skali
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
2 min
Wraz z uruchomieniem produkcji modelu e-Ducato, Fiat dołączył do pozostałych marek wytwarzanych w Gliwicach, do których należą: Citroen, Opel, Peugeot i Vauxhall. - Wraz z uruchomieniem produkcji modeli elektrycznych wchodzimy w nowy etap rozwoju zakładu, przyczyniając się do umocnienia pozycji Stellantisa jako czołowego producenta w zakresie zeroemisyjnej oferty w segmencie pojazdów użytkowych. Stellantis jest liderem w segmencie pojazdów użytkowych w regionie Europy z ponad 38 proc. udziałem w rynku samochodów elektrycznych – powiedział Grzegorz Buchal, dyrektor fabryki samochodów dostawczych Stellantis w Gliwicach.
Jedną z innowacji wprowadzonych przez producenta w segmencie dużych samochodów dostawczych jest akumulator o pojemności 110 kWh, który zapewnia zasięg do 420 km. Nowy układ napędowy, oprócz akumulatora, uzupełnia nowa jednostka napędowa generująca do 200 kW mocy (270 KM) w połączeniu z momentem obrotowym wynoszącym 410 Nm.
Nowe są również funkcje ładowania. Obejmują dwie standardowe ładowarki, pierwsza o mocy 11 kW do szybkiego ładowania prądem zmiennym i druga o mocy do 150 kW w opcji ładowania prądem stałym, umożliwiająca szybkie naładowanie akumulatora w zaledwie 55 minut.
Produkcja Fiata e-Ducato odbywa się w całkowicie nowym zakładzie. Według przedstawicieli Stellantisa, obiekt jest wyposażony w jedne z największych robotów przemysłowych w Europie, ma nowoczesne, energooszczędne technologie lakiernicze, a także efektywne procesy jakościowe oraz nowy szybki tor testowy.
Oprac. PJ
Po miesiącach oczekiwań Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej rozpoczął wypłaty dopłat do zakupu aut elektrycznych w ramach programu „NaszEauto”.
Spółka Daimler Buses Polska i MPK Wrocław podpisały umowę obejmującą dostawę 21 elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G. Wybrane w przetargu pojazdy dołączą do wrocławskiej floty 100 autobusów marki Mercedes, zamówionych pół roku wcześniej.
Po latach impasu Electromobility Poland wnioskuje o 4,5 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy na budowę fabryki samochodów elektrycznych w Jaworznie. To ma być ostatnia szansa na uratowanie projektu Izery, który dotąd pochłonął setki milionów złotych bez efektów rynkowych. Czy to faktycznie wskrzeszenie, czy tylko kolejne podejście do idei, która nigdy nie opuściła fazy planów?
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów