Grupa Stellantis planuje rozszerzyć ofertę marki Opel o model opracowany przez swojego chińskiego partnera – Leapmotor. Jak informuje dziennik "Les Echos", chodzi o SUV-a klasy średniej B10, który ma trafić do produkcji w 2026 roku w hiszpańskiej fabryce w Saragossie.Źródła cytowane przez francuski dziennik podają, że pojazd zostanie wprowadzony na rynek pod marką Opel, choć technicznie pozostanie konstrukcją Leapmotor. Stellantis, który przejął 51 proc. udziałów w chińskiej spółce w 2023 roku, nie komentuje na razie planów.
false

© Leapmotor InternationalModel B10 wykorzystuje zaawansowaną architekturę oprogramowania z centralnym systemem sterowania – rozwiązanie, które jak dotąd udało się wdrożyć jedynie Tesli. Dla Stellantisa byłby to krok milowy w szybszym wprowadzaniu na rynek nowoczesnych samochodów elektrycznych z zaawansowanym, centralnie sterowanym oprogramowaniem.
Do tej pory żaden z dużych europejskich producentów nie zdecydował się na wprowadzenie gotowego chińskiego modelu pod własną marką w Europie. Jeśli projekt Opla wejdzie w życie, będzie to precedens dla tradycyjnej marki i dużego koncernu, choć mniejsze firmy, jak włoskie DR Automobiles, stosują już podobną praktykę.