
SWM wchodzi na polski rynek
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Paweł Janas
1 min
Usługa bazuje na mobilnej aplikacji, umożliwiającej wynajęcie samochodu na godziny, doby lub dłuższe okresy. Klienci serwisów będą mogli skorzystać z samochodów zastępczych za pośrednictwem specjalnej platformy dostępnej na systemach iOS i Android. Formuła „station based" oznacza z kolei, że pojazd jest odbierany i zwracany w tym samym punkcie dealerskim, co ma gwarantować bezpieczeństwo i wysoki standard obsługi.
Wdrożenie usługi przewidziano w trzech etapach. Pierwszy, startowy, przypada na 5 grudnia 2024 roku w sieci Renault PRO+. W drugim kwartale 2025 roku usługa zostanie rozszerzona na wszystkich dealerów, a w trzecim kwartale planowane jest uruchomienie pełnej oferty z możliwością samodzielnej rezerwacji, w tym samochodów demonstracyjnych i komercyjnych.
Jak podkreśla Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Grupy Renault na Polskę i Kraje Bałtyckie, Mobilize Share to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie rynku na elastyczne formy mobilności. Usługa obejmuje zarówno bezpłatne wynajmy w ramach napraw gwarancyjnych, jak i płatne opcje krótko- i długoterminowe. Dodatkowo przewidziano rozwiązania ułatwiające tankowanie pojazdów wyposażonych w konwencjonalne napędy oraz ładowanie samochodów elektrycznych.
Marka SWM, należąca do chińskiego koncernu Shineray Group, zadebiutowala oficjalnie w Polsce podczas tegorocznych targów Poznań Motor Show.
Grupa Stellantis umocniła się na drugim miejscu w rankingu producentów. Udało się to dzięki bardzo dobrej sprzedaży hybrydowych samochodów oraz wysokiemu udziałowi w rynku UE30.
Maserati rozpoczyna nowy rozdział swojej działalności w Polsce. Od maja 2025 roku oficjalnym przedstawicielem włoskiej marki zostaje Grand Automotive Polska – firma należąca do grupy UkrAvto, tej samej która w 2005 roku została inwestorem strategicznym w FSO. Zgodnie z nową strategią, przedstawiciele marki zapowiadają wzmocnienie swojej obecności na polskim rynku i podniesienie standardu obsługi klienta.
Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów