1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. MAN o dobrych wynikach i zagrożeniach dla branży
Wiadomości

MAN o dobrych wynikach i zagrożeniach dla branży

2 min

Koncern MAN Truck & Bus cieszy się z „imponującej” poprawy wyników w ubiegłym roku. Początek roku bieżącego roku nie napawa jednak zarządu firmy optymizmem.
Zobacz także Porsche to kolejny po Mercedesie niemiecki producent, który przyznał się do spadku sprzedaży aut na świecie Mercedes-Benz. Spadek sprzedaży nowych aut w drugim kwartale 2025 roku na świecie, a tymczasem w Polsce… Range Rover Velar. Baza danych IBRM Samar pozwoliła sprawdzić sprzedaż brytyjskiego SUV-a względem rywali
false ©MAN
© MAN

W roku obrotowym 2023 MAN Truck & Bus wypracował 14,8 mld euro przychodów, co stanowi wzrost o 31 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Koncern sprzedał ponad 116 tysięcy pojazdów, o 37 proc. więcej.

Jak tłumaczy koncern w komunikacie prasowym, mimo wyższych cen materiałów i energii, skorygowany wynik operacyjny wzrósł rok do roku o 935 mln euro - do 1,08 mld euro – i jest to najlepszy wynik w historii firmy. Skorygowana rentowność operacyjna sprzedaży wzrosła o 6,0 punktów procentowych - do poziomu 7,3 proc. (rok finansowy 2022: 1,2 proc.).

Darmowy newsletter
Najświeższe informacje, raporty i analizy z branży motoryzacyjnej. Bądź na bieżąco każdego dnia.
Nieprawidłowy adres e-mail
brak spamu bez opłat

Prezes MAN, Alexander Vlaskamp, powiedział:

„W 2023 roku MAN odnotował imponującą poprawę wyników, z czego możemy być bardzo dumni. Udało nam się uzyskać wyniki na historycznie wysokim poziomie i przywrócić MAN-owi dawną siłę. Solidne fundamenty finansowe są kamieniem węgielnym naszej transformacji w kierunku ekologicznej mobilności.

Aby kontynuować ten kurs, w 2024 r. rozszerzymy nasze portfolio produktów o technologie bezemisyjne i jeszcze bardziej zintensyfikujemy współpracę w ramach Traton Group. W bieżący rok wchodzimy również z dużym portfelem zamówień. Sytuacja gospodarcza na kluczowych dla nas rynkach europejskich nie napawa jednak optymizmem, a warunki rynkowe stają się coraz bardziej skomplikowane.

Wprawdzie nasza działalność w zakresie autobusów powinna się nadal poprawiać, jednak popyt na samochody ciężarowe znacznie spada. Nasza działalność w zakresie samochodów dostawczych i usług powinna pozostać stabilna".

Dobre wyniki finansowe za ubiegły rok umożliwią firmie realizację inwestycji w roku bieżącym. MAN zapowiada wprowadzenie na rynek wielu nowych pojazdów, w tym ciężarówki z konwencjonalnym napędem. Pojazd ten – jak zapewnia producent – ma pozwolić użytkownikom na zaoszczędzenie do sześciu procent paliwa w porównaniu z poprzednią generacją.

Pojazd będzie również wyposażony w liczne nowe funkcje bezpieczeństwa. Będzie miał całkowicie nowy cyfrowy wyświetlacz, zapewniający poprawę komfortu jazdy. Zdaniem firmy, tempa nabiera również elektryfikacja całej gamy produktów. Jeszcze w tym roku do klientów ma trafić eTruck o dziennym zasięgu nawet 800 km.

W 2023 r. firma MAN była liderem rynku w pełni elektrycznych autobusów miejskich w Europie. Pojazdy te w roku modelowym 2025 mają zyskać większy zasięg. Na przyszły rok planowana jest również pierwsza flota testowa elektrycznych autokarów. 

Przedstawiciele MAN-a zapewniają ponadto, że fabryka w Monachium pracuje na pełnych obrotach, aby przygotować się do produkcji eTrucka, podczas gdy zakład w Norymberdze w tym roku zawiesi wiechę na budowie fabryki akumulatorów. W Salzgitter MAN rozbudowuje obecnie swoje światowe centrum logistyczne, aby sprostać wymaganiom e-mobilności, zaś w Ankarze firma „odnotowuje duże postępy” w budowie centrum rozwoju produktu. Z kolei w zakładzie w Starachowicach „nadal szybko rośnie produkcja elektrycznych autobusów miejskich”.

Oprac. PJ

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów