Rynek samochodów elektrycznych w Polsce znacząco się ożywił po uruchomieniu najnowszej edycji dopłat do zakupu aut bezemisyjnych. Program, który prawdopodobnie jest ostatnią odsłoną rządowego wsparcia, wywindował popyt – cały segment EV urósł aż o 140 proc., osiągając 35 622 rejestracje w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy roku.
Hyundai skorzystał na tym szczególnie mocno. Sprzedaż modeli elektrycznych wzrosła z 467 do 2035 sztuk, a największym hitem okazał się nowy miejski elektryk Hyundai Inster, który zadebiutował w idealnym momencie. Najlepiej sprzedające się modele EV Hyundaia w 2025 roku to:
SUV segmentu C – Hyundai Tucson – pozostaje niekwestionowanym liderem marki. Od stycznia do listopada 2025 roku zarejestrowano 10 654 egzemplarze tego popularnego modelu. Coraz większy udział w sprzedaży ma odmiana hybrydowa HEV.
W strukturze sprzedaży Hyundai Motor Poland odnotował wyraźny wzrost zainteresowania napędami alternatywnymi. Co czwarty sprzedany samochód marki był hybrydą typu HEV — ich udział wzrósł do 26%, w porównaniu z 22% rok wcześniej.