1. Samar.plSamar.pl
  2. Wiadomości Wiadomości
  3. Hyundai podsumował rok 2025. Czterokrotny wzrost sprzedaży aut elektrycznych
Wiadomości

Hyundai podsumował rok 2025. Czterokrotny wzrost sprzedaży aut elektrycznych

Autor: Piotr Mieszkowski

Piotr Mieszkowski

2 min

Hyundai Motor Poland podsumował wyniki sprzedaży od stycznia do listopada 2025 roku i ma powody do zadowolenia. Marka zanotowała imponujący, czterokrotny wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych, a jej flagowy model – Hyundai Tucson – utrzymał pozycję najczęściej rejestrowanego SUV-a segmentu C w Polsce.
Zobacz także Firmy ostrzegają KE: obowiązkowe udziały elektryków w służbowych flotach uderzą w biznes Ford i Renault łączą siły przeciw tanim chińskim elektrykom Budżet programu „NaszEauto” może się wyczerpać już w lutym 2026 r.
false Hyundai Inster SMART
© IBRM Samar

Rynek samochodów elektrycznych w Polsce znacząco się ożywił po uruchomieniu najnowszej edycji dopłat do zakupu aut bezemisyjnych. Program, który prawdopodobnie jest ostatnią odsłoną rządowego wsparcia, wywindował popyt – cały segment EV urósł aż o 140 proc., osiągając 35 622 rejestracje w ciągu pierwszych jedenastu miesięcy roku.

false ©Hyundai
© Hyundai

Hyundai skorzystał na tym szczególnie mocno. Sprzedaż modeli elektrycznych wzrosła z 467 do 2035 sztuk, a największym hitem okazał się nowy miejski elektryk Hyundai Inster, który zadebiutował w idealnym momencie. Najlepiej sprzedające się modele EV Hyundaia w 2025 roku to:

  • Inster – 747 szt.
  • Kona EV – 669 szt.
  • Ioniq 5 – 452 szt.
  • Ioniq 6 – 148 szt.
  • Ioniq 9 – 19 szt.
false Hyundai Tucson Platinium Hybrid
© IBRM Samar

Tucson liderem marki kolejny rok z rzędu

SUV segmentu C – Hyundai Tucson  – pozostaje niekwestionowanym liderem marki. Od stycznia do listopada 2025 roku zarejestrowano 10 654 egzemplarze tego popularnego modelu. Coraz większy udział w sprzedaży ma odmiana hybrydowa HEV.

false Hyundai i30 Kombi N Line 2025
© IBRM Samar

Na kolejnych miejscach w rankingu znalazły się:

  • i30 – 3978 szt.
  • i20 – 3770 szt.
  • Kona – 3571 szt.
  • Bayon – 1088 szt.
  • Santa Fe – 749 szt.
  • Inster – 747 szt.

Hybrydy zyskują kosztem aut spalinowych

W strukturze sprzedaży Hyundai Motor Poland odnotował wyraźny wzrost zainteresowania napędami alternatywnymi. Co czwarty sprzedany samochód marki był hybrydą typu HEV — ich udział wzrósł do 26%, w porównaniu z 22% rok wcześniej.

false Hyundai Ioniq 5 N Performance
© IBRM Samar

Udział poszczególnych napędów (I–XI 2025):

  • HEV – 26%
  • PHEV – 2% (czterokrotny wzrost r/r)
  • EV – 8% (w 2024: 1,5%)
  • spalinowe – 40%
  • MHEV – 24%

Tradycyjne silniki spalinowe oraz tzw. miękkie hybrydy tracą, co potwierdza przesuwanie się rynku w stronę bardziej ekologicznych rozwiązań.

false ©HMP
© HMP

Rok pełen premier i pożegnań

2025 rok był dla Hyundaia wyjątkowo intensywny. Debiutowały:

  • Hyundai Inster oraz Inster Cross – najmniejsze elektryczne modele marki
  • Hyundai Ioniq 9 – nowy flagowy SUV elektryczny, 435 KM i akumulator 110,3 kWh
  • Odświeżony Ioniq 5 – z większym akumulatorem 84 kWh i nową odmianą N Line

Jednocześnie marka pożegnała kilka modeli: Elantrę, i10, pierwszą generację Nexo oraz hybrydową Starię.

Hyundai Motor Poland zapowiada, że w 2026 roku nowości będzie jeszcze więcej — i nie ograniczą się one wyłącznie do segmentu elektryków.

Autor

Tagi

Udostępnij

Następne publikacje

Powiązane publikacje na podstawie kategorii i tagów